Page 64 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 64
- «Εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα, που είναι πολύ απαραίτητα, χρειάζεται και
ο παράγοντας ‘άνθρωπος’ που όλα αυτά με το χειρισμό του τα
πολλαπλασιάζει»
- «Να υπάρχει συμβουλευτική για τον επαγγελματικό προσανατολισμό, να
χρησιμοποιούνται ΤΠΕ ώστε να παρέχονται στους μαθητές όλα όσα
αναφέρονται στο ερωτηματολόγιο. Δεν υπάρχει τίποτα από αυτά»
- «Η χρήση των ΤΠΕ είναι απαραίτητη. Αποτελεί μια νέα μέθοδο παροχής
πληροφοριών για μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς. Είναι όμως απαραίτητο
να πραγματοποιηθούν ειδικά σεμινάρια για τον κάθε κλάδο ξεχωριστά, ώστε
η χρήση τους να είναι αποτελεσματική»
- «Να υπάρχουν ψυχομετρικά τεστ στους υπολογιστές του συμβούλου ΣΕΠ
ώστε να παρέχονται πιο ουσιαστικές πληροφορίες»
- «Δεν εφαρμόζεται σωστά στα σχολεία»
- «Καλύτερη οργάνωση και περισσότεροι Η/Υ στα εργαστήρια των ΤΠΕ,
συχνότερη ανανέωση των σχολικών δικτύων»
- «Νομίζω πως όχι μόνο είναι ιδανική η χρήση ΤΠΕ στον επαγγελματικό
προσανατολισμό, αλλά επιβάλλεται. Το πρόβλημα είναι ότι σε πολλά σχολεία
οι καθηγητές που κάνουν το μάθημα δεν έχουν πρόσβαση σε εργαστήρια,
πράγμα που το κάνει βαρετό στους μαθητές»
- «Να προμηθεύονται τα σχολεία με εφαρμογές για την εξερεύνηση και
προώθηση των δεξιοτήτων των μαθητών»
-
4.3 Διαφορές απόψεων γονέων και καθηγητών
Εξετάστηκε αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των απόψεων των
γονέων και των απόψεων των καθηγητών στις κοινές ερωτήσεις που τέθηκαν. Για τον
έλεγχο αυτόν χρησιμοποιήθηκε το independent samples t-test. Το επίπεδο
στατιστικής σημαντικότητας τέθηκε ίσο με α=0,05.
Αρχικά βρέθηκε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά όσον αφορά στο ότι οι
μαθητές χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού για να:
64