Page 66 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 66
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
5.1 Συμπεράσματα της έρευνας
Λόγοι για τους οποίους οι μαθητές κάνουν χρήση των υπηρεσιών επαγγελματικού
προσανατολισμού
Σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων, οι μαθητές χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες
επαγγελματικού προσανατολισμού για να επιλέξουν μαθήματα που ταιριάζουν με
τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα, αλλά και για να μάθουν περισσότερα σχετικά
με ένα επάγγελμα και τις απαιτήσεις του. Με την τελευταία άποψη συμφωνούν και
οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχα στην έρευνα. Τα αποτελέσματα αυτά συνάδουν με
τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών σχετικά με την σκοπιμότητα,
αναγκαιότητα και χρησιμότητα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού
(Κάντας & Χαντζή, 1991; Μαλικιώση-Λοΐζου, 2004, Δημητρόπουλος, 2004).
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης των ΤΠΕ στον επαγγελματικό
προσανατολισμό και τη συμβουλευτική
Μέσα από τις απόψεις των γονέων καταδείχθηκε ότι η χρήση των ΤΠΕ στον
επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική παρέχει ένα ευρύ φάσμα
πληροφοριών, διευκολύνει την πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν τους
μαθητές, ενώ παράλληλα αυξάνει τον αριθμό των πληροφοριών που
συγκεντρώνονται και φυλάσσονται για κάθε μαθητή και κατά συνέπεια παρέχει
άμεσες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Επίσης, οι γονείς θεωρούν πως η χρήση των
66