Page 68 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 68

της ζωής του έχει τη δυνατότητα να προσδιορίζει τις ικανότητες και τις δεξιότητές του

                  καθώς και τα ενδιαφέροντά του και να λαμβάνει σημαντικές εκπαιδευτικές αλλά και

                  επαγγελματικές  αποφάσεις  καθώς  και  να  διαχειρίζεται  την  προσωπική  του  πορεία

                  στους  τομείς  της  εκπαίδευσης,  της  εργασίας  και  οπουδήποτε  αλλού  μπορούν  να
                  χρησιμοποιήσουν αυτές τις δεξιότητες. Οι δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνουν την

                  παροχή  πληροφοριών  και  συμβουλών,  τη  συμβουλευτική,  την  αξιολόγηση

                  ικανοτήτων, την καθοδήγηση, την υπεράσπιση και τη διδασκαλία λήψης αποφάσεων
                  σταδιοδρομίας  και  δεξιοτήτων  διαχείρισης  σταδιοδρομίας(Βλαχάκη  &  Γαϊτάνης,

                  2012).



                  Στη Συμβουλευτική, όπως και σε πολλούς ακόμη τομείς στους οποίους έχει εισβάλλει

                  η  σύγχρονη  τεχνολογία,  πολλές  φορές  αντιμετωπίζεται  με  σκεπτικισμό  η
                  υποκατάσταση  του  ανθρώπου  από  ένα  μηχάνημα,  το  οποίο  δεν  έχει  ψυχή  ή

                  συναισθήματα. Αυτό βεβαίως δεν είναι απόλυτο, καθώς δεν λείπουν και οι φωνές

                  που υποστηρίζουν το αντίθετο, ότι δηλαδή κάποιες φορές, όπως για παράδειγμα σε
                  περιπτώσεις ασθενών με συμπτώματα αλκοολισμού ή ψυχοσεξουαλικών παθήσεων,

                  αυτοί αποδείχθηκαν περισσότερο πρόθυμοι και ειλικρινείς όταν κατά τη διαδικασία

                  της συνέντευξης ήλθαν αντιμέτωποι με ένα μηχάνημα, έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή,

                  παρά όταν έπρεπε να μιλήσουν με τους ειδικούς κατά πρόσωπο. Σε κάθε περίπτωση,

                  υπάρχουν περιστατικά που μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με αυτού του είδους
                  τις  υπηρεσίες,  όπως  για  παράδειγμα  οι  άνθρωποι  που  ζουν  σε  απομακρυσμένες,

                  δύσκολα προσβάσιμες περιοχές (Δημητρόπουλος, 2005).


                  Παρόλο  που  οι  καθηγητές  θεωρούν  πως  έχουν  τις  απαραίτητες  ικανότητες  και

                  δεξιότητες  ώστε  να  κάνουν  χρήση  των  ΤΠΕ  στο  σχολείο  στο  πλαίσιο  του

                  επαγγελματικού προσανατολισμού, αυτές οι γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητές τους

                  απορρέουν  από  την  προσωπική  εμπειρία,  από  την  συμμετοχή  σε  εκπαιδευτικά

                  προγράμματα/σεμινάρια από προσωπική βούληση, από προσωπικό διάβασμα, ενώ
                  δεν     απορρέουν      καθόλου     από     την    συμμετοχή      σε     εκπαιδευτικά

                  προγράμματα/σεμινάρια με παρότρυνση του διευθυντή του σχολείου. Συνεπώς, σε

                  αυτό το σημείο εγείρεται το ερώτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε αυτόν






                                                           68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73