Page 33 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 33
ανησυχίες, ώστε να μειωθεί ο βαθμός της μοναξιάς στο πρόβλημα (Robson
& Robson, 2000).
Έπειτα, η επικοινωνία σαφώς διευκολύνεται με τη χρήση των ηλεκτρονικών
υπολογιστών. Το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (το γνωστό σε όλους
πλέον e – mail) δίνει την ευκαιρία στις δύο πλευρές να επικοινωνήσουν άμεσα και
χωρίς κόστος, έτσι ώστε ακόμη και εξ αποστάσεως να είναι δυνατή η συζήτηση
μεταξύ τους. Ακόμη, ο σύμβουλος μπορεί να επικοινωνήσει με άλλους συμβούλους
με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων για επαγγελματικής φύσεως ζητήματα. Εκτός από
την επικοινωνία, το διαδίκτυο δίνει σε όλους απεριόριστη πρόσβαση σε κάθε είδους
πληροφορία. Έτσι, ο σύμβουλος έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει τις πληροφορίες
που επιθυμεί για να κατανοήσει και να δώσει λύση στα ζητήματα που απασχολούν
τον συμβουλευόμενο χρησιμοποιώντας μία από τις διαθέσιμες μηχανές αναζήτησης.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί και η ύπαρξη ιστοσελίδων σχετικών με ζητήματα
συμβουλευτικής, στις οποίες μπορεί να αναζητήσει περισσότερες χρήσιμες
πληροφορίες.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι οι νέες τεχνολογίες έχουν σε μεγάλο βαθμό επηρεάσει και
την ίδια την αγορά εργασίας. Αρκετά επαγγέλματα έχουν εξαφανιστεί, ενώ δεν είναι
λίγα αυτά που τροποποιούνται με την πάροδο του χρόνου ή αυτά που εμφανίζονται.
Η τηλε – εργασία έχει επίσης κάνει την εμφάνισή της τα τελευταία χρόνια και
διαρκώς κερδίζει έδαφος. Στη νέα εποχή οι δεξιότητες που χρειάζεται να έχει ένας
εργαζόμενος τροποποιούνται. Ο σύμβουλος οφείλει να είναι ενήμερος για όλες αυτές
τις αλλαγές έτσι ώστε να μπορεί να παρέχει τις κατάλληλες συμβουλές, να
προσανατολίσει κατάλληλα τον πελάτη του, αλλά και να τον προετοιμάσει για τις
αλλαγές που ακόμη δεν έχουν επέλθει (Σιδηροπούλου – Δημακάκου, 2010).
Επίσης, η χρήση των ΤΠΕ στην συμβουλευτική και το σχολικό επαγγελματικό
προσανατολισμό καλούνται να απαντήσουν στα προβλήματα και τις αδυναμίες της
κλασικής συμβουλευτικής που εστιάζουν στα ακόλουθα σημεία (McLeod, 2005):
Στη δυνατότητα καταγραφής του συνόλου της συμβουλευτικής επαφής
33