Page 34 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 34
Στην καλύτερη αξιοποίηση της δακτυλογράφησης ως αποτελεσματικού μέσου
εξωτερίκευσης του προβλήματος
Στην αξιοποίηση του στοχασμού με τη βοήθεια της γραφής
Στη μείωση της ανισορροπίας ισχύος που έχει εφαρμογή στην κλασική
Συμβουλευτική και
Στην αμεσότητα της έκφρασης των συναισθημάτων, από τη στιγμή που ο
πελάτης μπορεί στη διάρκεια κατάθλιψης ή μίας κρίσης πανικού να
αποστείλει μηνύματα.
Οι ΤΠΕ μπορούν να βελτιώσουν το κομμάτι της αξιοποίησης επιπρόσθετου υλικού,
που δεν περιορίζεται τώρα απλά και μόνο στο χαρτί. Την ίδια στιγμή, βελτιώνουν και
επιταχύνουν τις διαδικασίες αξιολόγησης των προβλημάτων, αλλά και τις διεργασίες
επεξεργασίας και παρουσίασης των πληροφοριών. Ακόμη, η χρήση των ΤΠΕ
διευκολύνει την πρόσβαση των ατόμων σε τεστ και ερωτηματολόγια, καθώς και την
αξιοποίηση αυτών των εργαλείων από τους συμβούλους (Seligman, 1994).
Σε κάθε περίπτωση, η χρήση των διαδικτυακών συστημάτων επαγγελματικού
προσανατολισμού μπορεί να έχει ιδιαίτερα ευεργετικά αποτελέσματα στη
διαδικασία σχεδιασμού της σταδιοδρομίας ενός ανθρώπου, και ιδιαίτερα στην
περίπτωση συμβουλευόμενων που μπορούν οι ίδιοι να χειριστούν τις πληροφορίες
που λαμβάνουν και που μπορούν μέσω της τεχνολογίας να μάθουν, ενώ έχουν
ανάγκη την αξιολόγηση, την αναζήτηση σε μεγάλες βάσεις δεδομένων και τη
συγκέντρωση πληροφοριών. Ο σύμβουλος οφείλει να γνωρίζει πολύ καλά τα
ηλεκτρονικά αυτά συστήματα και τις απαραίτητες ιστοσελίδες, ενώ θα πρέπει να
αναθέτει συγκεκριμένες και εξειδικευμένες εργασίες στους υποψηφίους του. Ακόμη,
με τη βοήθεια των ΤΠΕ είναι δυνατός ο ανασχεδιασμός των υπηρεσιών
επαγγελματικού προσανατολισμού στο σύνολό του (ΕΚΕΠ, 2013).
Ωστόσο, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι υπάρχει ελάχιστη έρευνα σχετικά με την
αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρονται μέσω των
ΤΠΕ σε όρους διαφοράς των διαφόρων τηλεσυμβουλευτικών μεθόδων (π.χ. e-mail,
34