Page 32 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 32

2.2  Οι  ΤΠΕ  στον  τομέα  της  συμβουλευτικής  και  του  σχολικού  επαγγελματικού

                  προσανατολισμού



                  Ένας ειδικός που ασκεί τη Συμβουλευτική μπορεί να αξιοποιήσει τις ΤΠΕ σε πολλούς
                  τομείς  των  δραστηριοτήτων  του.  Μπορεί  να  τις  χρησιμοποιήσει  ως  βοήθημα  σε

                  εργασίες γραφείου ή στην πρόσβαση στην πληροφορία και την επικοινωνία, μπορεί

                  να ασκήσει με τη βοήθειά στους την Τηλεσυμβουλευτική, δηλαδή την Συμβουλευτική
                  εξ  αποστάσεως.  Ακόμη,  συναντά  τις  νέες  τεχνολογίες  ως  μία  σύγχρονη  μορφή

                  ψυχοτεχνικών  κριτηρίων  και  βοηθημάτων  πληροφόρησης,  ως  μία  σημαντική

                  παράμετρο της αγοράς εργασίας, αλλά και ως ένα βοήθημα καλύτερης προσαρμογής

                  με  το  περιβάλλον  για  διάφορες  κατηγορίες  ατόμων  με  αναπηρία  (Σιδηροπούλου  -

                  Δημακάκου, 2004).


                  Στο  μέλλον,  σύμφωνα  με  τον  Δημητρόπουλο  (2004),  η  τεχνικά  υποβοηθούμενη

                  Συμβουλευτική  αναμένεται  να  γνωρίσει  ακόμη  μεγαλύτερη  ανάπτυξη.  Ωστόσο,
                  εξαιτίας αυτού διαφαίνεται η ανάγκη ενσωμάτωσης και της χρήσης των τεχνολογικών

                  αυτών μέσων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση των Συμβούλων, ώστε να είναι σε

                  θέση να τα αξιοποιήσουν κατάλληλα (Δημητρόπουλος, 2004).



                  Η  χρήση  των  ΤΠΕ  και  ιδιαίτερα  του  διαδικτύου  στον  τομέα  της  Συμβουλευτικής
                  μπορεί να έχει πολλά οφέλη, μεταξύ των οποίων είναι και τα ακόλουθα (Baker & Ray,

                  2011; Mallen et al., 2011):

                           Άμεση και χωρίς διακοπή προσβασιμότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες

                           Μικρό οικονομικό κόστος, αφού δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν ειδικά
                            διαμορφωμένοι χώροι ή ιδιαίτερος εξοπλισμός

                           Παροχή της δυνατότητας να επιλέξει ο πελάτης ποιος θα είναι ο Μέντορας

                            ή  ο  Σύμβουλος  έπειτα  από  την  ανάγνωση  του  βιογραφικού  του

                            σημειώματος και ανεξάρτητα από την περιοχή στην οποία ο ίδιος βρίσκεται
                           Παροχή της δυνατότητας της συνομιλίας ανάμεσα στον Σύμβουλο και σε

                            άλλους Συμβούλους με τους οποίους μοιράζονται τα ίδια προβλήματα και









                                                           32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37