Page 36 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 36
επάρκεια των δεξιοτήτων των συμβούλων, καθώς υποστηρίζεται ότι η κατάρτιση και
η εμπειρία αποτελούν σημαντικούς παράγοντες ενίσχυσης της ποιότητας των
συμβουλευτικών υπηρεσιών (Murphy et al., 2008; Rummell & Joyce, 2010; Mallen et
al., 2011). Ο τρίτος αφορά την ανισότητα στην πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες,
καθώς δεν έχουν όλοι τις ίδιες ικανότητες και δεξιότητες χειρισμού των ΤΠΕ (Maples
& Han, 2008; Bright, 2015), εγείροντας προβληματισμούς σχετικά με τον αποκλεισμό
ορισμένων κοινωνικών ομάδων από αυτές τις υπηρεσίες. Ο τέταρτος αφορά τις
διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα σε μία συμβουλευτική, καθώς υποστηρίζεται ότι η
συμβουλευτική μέσω των ΤΠΕ περιλαμβάνει την ανταλλαγή λιγότερων πληροφοριών
από ότι άλλες μορφές συμβουλευτικής (Mallen et al., 2011; Chardon et al., 2011).
Τέλος, ο πέμπτος αποτελεί ένα συνδετικό κρίκο των προηγουμένων, καθώς αφορά
την ηθική γύρω από τη συμβουλευτική μέσω των ΤΠΕ (Maples & Han, 2008; Rummell
& Joyce, 2010; Baker & Ray, 2011), η οποία σχετίζεται με τις δεξιότητες των
συμβούλων, την ανωνυμία και την εμπιστευτικότητα των στοιχείων που διακινούνται
στο ηλεκτρονικό περιβάλλον, καθώς και την επάρκεια των σχετικών κανονισμών.
Ως εκ τούτου, τόσο η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω της
συμβουλευτικής με τη χρήση των ΤΠΕ (Murphy et al., 2008; Maples & Han, 2008;
Rummell & Joyce, 2010; Mallen et al., 2011; Bright, 2015; Hooley et al., 2015) όσο και
ζητήματα ηθικής (Maples & Han, 2008; Rummell & Joyce, 2010; Baker & Ray, 2011) θα
πρέπει να αποτελέσουν πεδίο περαιτέρω έρευνας.
36