Page 37 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 37

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ



                  3.1 Η ποσοτική έρευνα



                  Η  ποσοτική  έρευνα  συνάδει  με  τον  ρεαλισμό,  την  αντικειμενικότητα,  την  αιτιώδη

                  εξήγηση και την καθολική αλήθεια, ενώ αντίθετα η ποιοτική έρευνα δίνει έμφαση
                  στην  ερμηνευτική,  στα  συμφραζόμενα  και  την  εξαρτώμενη  από  τις  περιστάσεις

                  κοινωνική γνώση (Greene, 2005). Όπως αναφέρει ο Abawi (2008), η ποσοτική έρευνα

                  είναι εκείνη η ερευνητική διαδικασία που βασίζεται στην εξέταση μίας θεωρίας, η
                  οποία  με  τη  σειρά  της  αποτελείται  από  μεταβλητές  που  μπορούν  να  μετρηθούν

                  αριθμητικά  και  να  χρησιμοποιηθούν  στατιστικές  μέθοδοι.  Ο  στόχος  της  ποσοτικής

                  έρευνας  είναι  να  προσδιοριστεί  αν  η  εκτιμώμενη  γενίκευση  της  θεωρίας  είναι

                  δυνατή.  Συνεπώς,  ο  πρώτος  λόγος  για  τον  οποίον  επιλέχθηκε  η  ποσοτική  έρευνα

                  είναι  γιατί  σχετίζεται  με  τη  συλλογή,  ανάλυση  και  ερμηνεία  δεδομένων  που
                  προκύπτουν  από  την  μελέτη  αριθμών  και  αριθμητικών  σχημάτων,  και  τα  οποία

                  μπορούν  να  ποσοτικοποιηθούν  και  να  παρουσιαστούν  με  αριθμητική  μορφή

                  (Boodhoo & Purmessur, 2009).


                  Ο δεύτερος κύριος λόγος για τον οποίον επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα είναι εξαιτίας

                  του  βασικού  χαρακτηριστικού  της  γνωρίσματος  που  είναι  η  δυνατότητα  σύνδεσης

                  δύο  ή  περισσότερων  χαρακτηριστικών  για  μεγάλο  αριθμό  περιπτώσεων,

                  αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο τις γενικές τάσεις που εμφανίζονται στο δείγμα.
                  Όπως  επισημαίνει  η  Κυριαζή  (2009,  σελ.  49)  «η  ποσοτική  έρευνα  εκθέτει  τα

                  θετικιστικά της στοιχεία στην αναγκαιότητα μέτρησης και εμπειρικής υπόστασης των

                  θεωρητικών εννοιών, στη σημασία ανεύρεσης αιτιωδών συνδέσεων των μεταβλητών,
                  καθώς και στην έμφαση στις εμπειρικές γενικεύσεις και συνεπώς στις κανονικότητες

                  των  κοινωνικών  φαινομένων».  Έτσι,  η  ποσοτική  έρευνα  έχει  ως  στόχο  της  τη

                  διερεύνηση  και  την  παραγωγή  αποτελεσμάτων  και  θεωριών  που  μπορούν  να

                  γενικευθούν.










                                                           37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42