Page 35 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 35

chat, videoconference) (Murphy et al., 2008). Συνεπώς, ένα πεδίο έρευνας θα πρέπει

                  να  εστιάσει  στη  διερεύνηση  αυτών  των  διαφορών,  προκειμένου  να  καταδειχθούν

                  τυχόν  αδυναμίες  και  προβλήματα  ορισμένων  τεχνολογιών  έτσι  ώστε  να  αυξηθεί  η

                  ποιότητα της συμβουλευτικής που παρέχεται μέσω των ΤΠΕ.


                  Ένα ακόμη σημαντικό πεδίο έρευνας στον τομέα αυτόν αφορά την έλλειψη ερευνών

                  που  παρατηρείται  σχετικά  με  τη  διαφορά  μεταξύ  της  πρόσωπο-με-πρόσωπο
                  συμβουλευτικής και της συμβουλευτικής μέσω τηλεδιάσκεψης (Kit et al., 2014). Πιο

                  συγκεκριμένα,  η  μη  προσωπική  επαφή  μεταξύ  συμβούλου  και  συμβουλευόμενου

                  μέσω  της χρήσης  των  ΤΠΕ  ενδέχεται  να  προσφέρει  μία  άνεση  και  μία  μεγαλύτερη

                  ευκολία  συζήτησης  από  μέρους  του  συμβουλευόμενου,  η  οποία,  ωστόσο,  δεν

                  υπάρχει  σε  τόσο  μεγάλο  βαθμό  στην  περίπτωση  της  χρήσης  μεθόδων  με  video
                  (Murphy et al., 2008; Maples & Han, 2008). Παράλληλα, το γεγονός ότι υπάρχει και

                  από τα δύο μέρη, ιδίως από την πλευρά του συμβουλευόμενου, η δυνατότητα μη

                  άμεσης απάντησης, αλλά η παροχή μίας απάντησης έπειτα από σκέψη, ενεργοποιεί
                  το  μηχανισμό  άμυνας  αυτού  του  ατόμου,  με  αποτέλεσμα  να  υπάρχει  μία

                  μεροληψία/προκατάληψη  στην  απάντηση  αυτή,  κάτι  το  οποίο  αλλοιώνει  τα

                  αποτελέσματα  της  συμβουλευτικής  (Maples  &  Han,  2008).  Συνεπώς,  έχει  ιδιαίτερο

                  ενδιαφέρον  να  εστιάσουμε  και  σε  αυτόν  τον  τομέα,  ώστε  να  καταδειχθούν  τυχόν

                  διαφορές και ενδιαφέρουσες προοπτικές.


                  Ωστόσο, η συμβουλευτική μέσω των ΤΠΕ εγείρει και ορισμένους προβληματισμούς.

                  Επί  παραδείγματι,  η  έλλειψη  προσωπικής  επαφής  και  η  έλλειψη  λεκτικών  και  μη
                  λεκτικών  στοιχείων  στη  συμβουλευτική  μέσω  των  ΤΠΕ  καθιστά  την  επικοινωνία

                  μεταξύ συμβούλων και συμβουλευομένων αρκετά ‘επικίνδυνη’, καθώς τα μηνύματα

                  που επικοινωνούνται ενδέχεται να μη γίνουν κατανοητά, ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος

                  της παρανόησης (Maples & Han, 2008).


                  Ο  προβληματισμός  αυτός  μας  μεταφέρει  σε  διάφορους  άλλους  προβληματισμούς

                  που  θα  πρέπει  παράλληλα  να  αποτελέσουν  και  πεδίο  για  περαιτέρω  έρευνα.  Ο

                  πρώτος  είναι  η  διασφάλιση  της  εμπιστευτικότητας  των  στοιχείων  σε  ένα  cyber
                  περιβάλλον (Maples & Han, 2008). Ο δεύτερος σχετίζεται με την καταλληλότητα και




                                                           35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40