Page 38 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 38
Σύμφωνα με τον Creswell (2002) τα δύο κύρια μεθοδολογικά εργαλεία που
χρησιμοποιούνται στην ποσοτική έρευνα είναι τα πειράματα και οι έρευνες με τη
χρήση ερωτηματολογίων ή δομημένων συνεντεύξεων. Στα πλαίσια της ποσοτικής
μεθόδου χρησιμοποιήθηκε το δομημένο ερωτηματολόγιο ως το καταλληλότερο
μεθοδολογικό εργαλείο για τους λόγους που θα εξηγήσουμε σε επόμενη ενότητα.
3.2 Το ερωτηματολόγιο της έρευνας
Τα ερωτηματολόγια παρέχουν ένα σταθμισμένο τρόπο συλλογής των δεδομένων. Το
ερωτηματολόγιο αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο συλλογής και εξαγωγής πολλών
δεδομένων σχετικά με τις απόψεις, συμπεριφορές και εμπειρίες ενός αρκετά
μεγάλου δείγματος ατόμων και μάλιστα το πιο διαδεδομένο (Hinds, 2001). Η
μέθοδος των δομημένων ερωτηματολογίων επιλέχθηκε καθώς δίνει τη δυνατότητα
στον ερευνητή να απευθυνθεί ταυτόχρονα σε ένα μεγάλο μέρος ερωτηθέντων, να
καλύψει μία μεγάλη γεωγραφική περιοχή, να σταθμίσει τις ερωτήσεις προκειμένου
να διαπιστώσει ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις απόψεις των ερωτηθέντων,
να κωδικοποιήσει τις ερωτήσεις και τέλος να ποσοτικοποιήσει τα δεδομένα (Hinds,
2001).
Οι ερωτήσεις είναι κλειστού τύπου. Αυτό το είδος των ερωτήσεων επιτρέπει την πιο
εύκολη και γρήγορη συμπλήρωσή του από τον ερωτώμενο, ενώ παράλληλα είναι και
πιο εύκολο στην ανάλυσή του μέσω των στατιστικών μεθόδων (Lewin, 2005).
Ωστόσο, τέθηκαν και ανοικτές ερωτήσεις, προκειμένου οι ερωτηθέντες να
εκφράσουν ελεύθερα την άποψή τους. Οι ερωτήσεις είναι διαζευκτικού τύπου (ναι /
όχι) και κλίμακας Likert από το 1 που σημαίνει διαφωνώ απόλυτα μέχρι το 5 που
σημαίνει συμφωνώ απόλυτα.
Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια. Το πρώτο, το
οποίο απευθύνεται στους γονείς μαθητών, αποτελείται από συνολικά 11 ερωτήσεις.
Οι πέντε πρώτες ερωτήσεις (ερ. 1-5) αφορούν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του
δείγματος (φύλο, ηλικία, εκπαίδευση, μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα, επάγγελμα). Η
ερώτηση 6 αφορά τους λόγους για τους οποίους οι γονείς θεωρούν πως οι μαθητές
38