Page 50 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 50

τρόπο επίλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αντιμετώπιση των προβλημάτων με κλάσματα

            ήταν κατά κύριο λόγο επιτυχής, ωστόσο ανέδειξε τα είδη των λαθών που κάνουν οι μαθητές στην
            προσπάθειά τους να επιλύσουν προβλήματα με κλάσματα.


                    Όσον αφορά το πρώτο πρόβλημα «Χωριάτικη πίτα», και τα επιμέρους ερωτήματα αυτού, τα
            αποτελέσματα ανέδειξαν τα εξής στοιχεία:


                    Ερώτημα α: το 50% των μαθητών έδωσε σωστή απάντηση, το μεγαλύτερο ποσοστό των
            λανθασμένων  απαντήσεων  οφείλεται  είτε σε απουσία λύσης είτε σε πρόσθεση ή αφαίρεση των

            κλασμάτων  ή  σε  λάθος  σχηματικό  υπολογισμό  του  ζητούμενου,  ενώ οι περισσότεροι μαθητές
            επέλεξαν τη σχηματική επίλυση του ερωτήματος.


                    Ερώτημα β: το 48.5% των μαθητών έδωσε σωστή απάντηση, το μεγαλύτερο ποσοστό των
            λανθασμένων απαντήσεων οφείλεται στην αναγωγή στη μονάδα, αλλά σε μέρος όλου, ενώ  για την

            επίλυση  του  ερωτήματος,  οι  περισσότεροι μαθητές επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν το μισό του
            όλου.


                    Ερώτημα γ: το 51.3% των μαθητών έδωσε σωστή απάντηση, το μεγαλύτερο ποσοστό των
            λανθασμένων απαντήσεων οφείλεται σε ελλιπή σχεδιασμό («μισό» σχήμα), ενώ  οι περισσότεροι

            μαθητές επέλεξαν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα με σχηματική επίλυση.

                    Όσον αφορά το δεύτερο πρόβλημα «Πίτσα», τα αποτελέσματα ανέδειξαν πως το 66.4% των

            μαθητών  αντιμετώπισε  με  επιτυχία  το  πρόβλημα,    το  μεγαλύτερο  ποσοστό  των  λανθασμένων

            απαντήσεων οφείλεται στο ότι οι μαθητές δεν κατανόησαν επαρκώς τα δεδομένα του προβλήματος,
            ενώ όλοι οι μαθητές που έλυσαν το πρόβλημα είχαν κατανοήσει πλήρως πως τα δυο κλάσματα δεν

            προέρχονται από το ίδιο όλο.

                    Συγκρίνοντας  τις  επιδόσεις  των  μαθητών  των  δυο  τάξεων  στα  προβλήματα  στα οποία

            εξετάστηκαν γίνεται φανερό πως οι μαθητές της Ε΄ Τάξης παρουσιάζουν καλύτερες επιδόσεις στην
            επίλυση  του  πρώτου  προβλήματος,  σε  σχέση  με  τους  μαθητές  της  ΣΤ΄  Τάξης.  Στο  δεύτερο

            πρόβλημα  οι  επιδόσεις  των  μαθητών  της  ΣΤ΄  Τάξης  είναι  καλύτερες  σε  σχέση  με  αυτές  των
            μαθητών της Ε΄ Τάξης, είτε οι μαθητές επιλέγουν ακριβή υπολογισμό είτε σχηματική επίλυση των

            προβλημάτων. Αναφορικά με τις λανθασμένες απαντήσεις των μαθητών, τα αποτελέσματα έδειξαν

            πως  όσον  αφορά  το  πρώτο  πρόβλημα  οι  μαθητές  της  ΣΤ΄  Τάξης  έχουν  δώσει  περισσότερες
            λανθασμένες απαντήσεις, σε σχέση με τους μαθητές της Ε΄ Τάξης ενώ στο δεύτερο πρόβλημα, οι

            μαθητές  της Ε΄ τάξης έχουν δώσει τις περισσότερες λανθασμένες απαντήσεις  σε σχέση με τους
            μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης που έχουν λιγότερες λανθασμένες απαντήσεις.


                    Όσον αφορά τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων μπορούμε να παρατηρήσουμε πως
            για  το  δεύτερο  πρόβλημα  οι  περισσότεροι  μαθητές  και  των  δυο τάξεων επιλέγουν σχηματική

                                                                                                           50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55