Page 49 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 49
αλγόριθμου
Λάθος 35 (12.06%) 67 (27.9%) - -
σχεδιασμός
Λύση χωρίς 52 (17.93%) 22 (9.16%) - -
λογική
εξήγηση
Άλλος τρόπος 35 (12.06%) 44 (18.33%) 46 (15.86%) 47 (19.5%)
Μη
κατανόηση
των
δεδομένων
Από τον παραπάνω πίνακα παρατηρούμε πως σε ό,τι αφορά τους τύπους των λαθών που
κάνουν οι μαθητές, σχετικά με το πρώτο πρόβλημα, οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης σε ποσοστό 60.41%
κάνουν λάθος εφαρμογή του αλγορίθμου, το 27.09% κάνουν λάθος ή ελλιπή σχεδιασμό, ενώ σε
ποσοστό 18.33% δεν έχουν κατανοήσει επαρκώς τα δεδομένα. Από την άλλη μεριά, το
συνηθέστερο λάθος για την Ε΄ Τάξη είναι πως δίνουν τη λύση του προβλήματος χωρίς επιπλέον να
δίνουν κάποια λογική ερμηνεία του αποτελέσματος. Όσον αφορά το δεύτερο πρόβλημα οι μαθητές
και των δυο τάξεων κάνουν περίπου τα ίδια λάθη που αυτά αφορούν κυρίως τη λάθος εφαρμογή
αλγόριθμου ή τη μη κατανόηση των δεδομένων.
Κεφάλαιο 5: Συζήτηση αποτελεσμάτων – Συμπεράσματα
5.1 Συζήτηση
Κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας ήταν να αξιολογήσει και να ερμηνεύσει
τα λάθη που κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση προβλημάτων με κλάσματα. Ειδικότερα η
εργασία αυτή στοχεύει στο να αναλύσει το κατά πόσο οι μαθητές αντιμετωπίζουν τα προβλήματα
με κλάσματα και ποιους τρόπους επίλυσης χρησιμοποιούν προς αυτή την κατεύθυνση, να αναδείξει
τα κοινά λάθη που κάνουν και τις αδυναμίες τους στην επίλυση προβλημάτων με τους ρητούς
αριθμούς, και να εξετάσει το κατά πόσο οι μαθητές είναι σε θέση να παρουσιάσουν γραπτώς τον
49