Page 48 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 48
Επίλυσης
Σχηματική 142 (48.96%) 150 (62.5%) 184 (63.44%) 168 (70%)
επίλυση
Ακριβής 122 (42.06%) 77 (32.08%) - -
υπολογισμός *
Άλλος τρόπος 22 (7.58%) 13 (5.41%) - -
*(Μέρος όλου/ Αναγωγή στην κλασματική μονάδα/ υπολογισμός μέρους όλου και μέρους μέρους)
Από τον παραπάνω πίνακα μπορούμε να παρατηρήσουμε πως για το δεύτερο πρόβλημα οι
περισσότεροι μαθητές και των δυο τάξεων επιλέγουν σχηματική επίλυση, ενώ όσον αφορά το
πρώτο πρόβλημα οι περισσότεροι μαθητές της Ε΄ Τάξης (42.06%) προβαίνουν σε ακριβή
υπολογισμό, χρησιμοποιώντας κάποιον αλγόριθμο (εύρεση μέρους όλου, ή αναγωγή στην
κλασματική μονάδα είτε υπολογισμό μέρους όλου και στη συνέχεια μέρους μέρους).
4.5 Ποσοστά λαθών των μαθητών στα προβλήματα «χωριάτικη πίτα» και «πίτσα».
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται τα ποσοστά λαθών των μαθητών ανά τάξη και στα δυο
κοινά προβλήματα στα οποία εξετάστηκαν.
Πίνακας 16
Ποσοστά λαθών των μαθητών στα προβλήματα «χωριάτικη πίτα» και «πίτσα».
Τύπος λάθους Π15 Π16 Π25 Π26
Λάθος 36 (62.06%) 42 (60.41%) 29 (10%) 32 (13.33%)
εφαρμογής
του
48