Page 43 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 43

Εικόνα  11:  Μέσες τιμές (ΜΤ), τυπικές αποκλίσεις  (ΤΑ), των απαντήσεων στο ερώτημα 3, του
            προβλήματος 1, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη.





            4.2 Αποτελέσματα για το ΠΡΟΒΛΗΜΑ «Πίτσα»
            Η Μαρία έχει μια πίτσα αγνώστου μεγέθους, από την οποία τρώει τα 4/6. Ο Ανδρέας έχει μια πίτσα

            αγνώστου μεγέθους, από την οποία τρώει τα 5/6. Η Μαρία τρώει περισσότερη πίτσα από τον Ανδρέα.

            Μπορείτε να εξηγήσετε πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό;



            Αρχικά παρουσιάζουμε τις επιλογές λύσεων στο πρόβλημα «Πίτσα» ανά τάξη (Πίνακας 11)


            Πίνακας 11: Επιλογές λύσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, στο πρόβλημα «Πίτσα».


                  Τάξη                      Μέρος του όλου (σχήμα)        Μέρος του μέρους (σχήμα)

















                  Ε΄                        173 (59,65%)                  0 (0%)

                  Ν= 290



                  ΣΤ΄                       180 (75%)                     2 (0,8%)

                  Ν= 240


                  Σύνολο                    353 (66,6%)                   2 (0,8%)




            Από τα παραπάνω αποτελέσματα, σχετικά με τις επιλογές των λύσεων για το πρόβλημα «Πίτσα»,

            παρατηρούμε πως 353 μαθητές  (66.6%) έλυσαν σωστά το  πρόβλημα, κατανοώντας πως τα δυο
            κλάσματα δεν προέρχονται από το ίδιο όλο, ενώ μόνο δυο μαθητές απάντησαν σωστά χωρίς να

            δικαιολογήσουν την απάντησή τους.


                                                                                                           43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48