Page 43 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 43
Εικόνα 11: Μέσες τιμές (ΜΤ), τυπικές αποκλίσεις (ΤΑ), των απαντήσεων στο ερώτημα 3, του
προβλήματος 1, για την Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη.
4.2 Αποτελέσματα για το ΠΡΟΒΛΗΜΑ «Πίτσα»
Η Μαρία έχει μια πίτσα αγνώστου μεγέθους, από την οποία τρώει τα 4/6. Ο Ανδρέας έχει μια πίτσα
αγνώστου μεγέθους, από την οποία τρώει τα 5/6. Η Μαρία τρώει περισσότερη πίτσα από τον Ανδρέα.
Μπορείτε να εξηγήσετε πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό;
Αρχικά παρουσιάζουμε τις επιλογές λύσεων στο πρόβλημα «Πίτσα» ανά τάξη (Πίνακας 11)
Πίνακας 11: Επιλογές λύσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, στο πρόβλημα «Πίτσα».
Τάξη Μέρος του όλου (σχήμα) Μέρος του μέρους (σχήμα)
Ε΄ 173 (59,65%) 0 (0%)
Ν= 290
ΣΤ΄ 180 (75%) 2 (0,8%)
Ν= 240
Σύνολο 353 (66,6%) 2 (0,8%)
Από τα παραπάνω αποτελέσματα, σχετικά με τις επιλογές των λύσεων για το πρόβλημα «Πίτσα»,
παρατηρούμε πως 353 μαθητές (66.6%) έλυσαν σωστά το πρόβλημα, κατανοώντας πως τα δυο
κλάσματα δεν προέρχονται από το ίδιο όλο, ενώ μόνο δυο μαθητές απάντησαν σωστά χωρίς να
δικαιολογήσουν την απάντησή τους.
43