Page 9 - Επιμόρφωση Β επιπέδου-δείγμα
P. 9

Ενότητα 1η


                        Ενότητα 1.1: Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης.
                        Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης.
                        Εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση

                        Οι νέες τεχνολογίες, ιδίως η πληροφορική με το τεράστιο πλήθος των σύγχρονων
                        εφαρμογών,  έχει  σχεδόν  ταυτιστεί  με  ό,τι  χαρακτηρίζουμε  ως  ανάπτυξη.  Κάθε
                        χώρα που προσβλέπει στην ανάπτυξη (οικονομική, τεχνολογική κ.λπ.) έχει κυριο‐
                        λεκτικά «γαντζωθεί» από τις νέες τεχνολογίες: τις έχει εισαγάγει στην Εκπαίδευση,
                        ενισχύει την έρευνά τους, χρηματοδοτεί τις εφαρμογές τους, προωθεί με κάθε
                        τρόπο ό,τι έχει σχέση μ' αυτές, ιδιαίτερα με την τεχνολογία των Η/Υ.
                        Εκείνο που δεν έχει ίσως βαθύτερα συνειδητοποιηθεί, ιδίως στην Ελλάδα, είναι η
                        σπουδαιότητα των νέων τεχνολογιών για μια ποιοτική παιδεία που αποτελεί και
                        την προϋπόθεση για κάθε μορφής ανάπτυξη μιας χώρας.
                        Και όμως η πραγματικότητα είναι μία: χωρίς τις νέες τεχνολογίες, χωρίς την πλη‐
                        ροφορική και τις ποικίλες εφαρμογές της στην «κοινωνία των πληροφοριών» όπου
                        ζούμε, στην κοινωνία ιδίως τού 21ου αιώνα, δεν μπορεί να νοηθεί ανάπτυξη της
                        παιδείας. Ήδη έχουν αρχίσει να εισάγονται σταδιακά, με αργούς ακόμη ρυθμούς
                        και μεγάλη καθυστέρηση, οι νέες τεχνολογίες στην ελληνική Εκπαίδευση.
                        Τα οφέλη που αναμένονται για την Παιδεία μας, εφόσον εφαρμοστούν σωστά
                        προγράμματα με κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό, είναι κυρίως τα εξής:

                        (α) Δυνατότητα αναζήτησης ποικίλων και μεγάλης κλίμακας πληροφοριών μέσα
                        από την πρόσβαση σε διάφορες Τράπεζες Δεδομένων. Το να μπορεί να μπει κα‐
                        νείς σε μεγάλες βιβλιοθήκες, ξένες αλλά και ελληνικές πλέον, και να αντλήσει τις
                        πληροφορίες που χρειάζεται, να μελετήσει άρθρα σε περιοδικά και δυσεύρετα με
                        άλλον τρόπον δημοσιεύματα και το να μπορεί να έχει πρόσβαση στη διεθνή βι‐
                        βλιογραφία με θεματική βάση και με λέξεις κλειδιά είναι μια κατάκτηση που αίρει
                        ανυπέρβλητες δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές αλλά και οι με‐
                        λετητές επί εκατοντάδες χρόνια.

                        (β) Χρησιμοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με την τεχνολογία των πολυ‐
                        μέσων (συνδυασμός κειμένου ‐ εικόνας ‐ ήχου). Η τεχνολογία αυτή δίνει τη μο‐
                        ναδική δυνατότητα στον μαθητή να προσεγγίσει και να επεξεργαστεί σύνθετες
                        πληροφορίες με ποικίλους συνδυασμούς και δυνατότητες. Με αυτή την τεχνολο‐
                        γία:





                                                           [9]
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14