Page 12 - Επιμόρφωση Β επιπέδου-δείγμα
P. 12

Ενότητα 1η

                        Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα
                        Σήμερα τα εκπαιδευτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών αντιμετωπίζουν τη μεγαλύ‐
                        τερη πρόκληση ιστορικά. Όταν η οικονομία, οι ηθικές αξίες, οι κοινωνικές παροχές και η
                        κοινωνική συνοχή καταρρέουν, η εκπαίδευση είναι αυτή που βάλλεται πρώτη. Τότε οι κυ‐
                        βερνήσεις έχουν να επιλέξουν ή το ξεπούλημα παιδείας και την υποβάθμισή της ή τη στή‐
                        ριξη και αναβάθμισή της...

                        Συγκρίνοντας τα ...αλλότρια
                        Στη Φινλανδία, που παρουσιάζεται ως το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα της Ευ‐
                        ρώπης, δεν υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία.  Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στην ανώτερη
                        κοινωνική τάξη με υψηλό γόητρο, έχουν υψηλό επίπεδο αποδοχής από γονείς και
                        εκπαιδευτικούς, εργάζονται σε εξαιρετικές συνθήκες υλικοτεχνικής υποδομής, έ‐
                        χουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης, μεταπτυχιακών, λαμβάνουν
                        υψηλά κοινωνικά επιδόματα και μισθούς, νιώθουν υψηλή ικανοποίηση από το ε‐
                        πάγγελμα αλλά εφαρμόζουν απολυταρχικές – αυταρχικές μεθόδους διδασκαλίας.

                        Οι εκπαιδευτικοί είναι μόνιμοι και δεν υπάρχει επιθεωρητής και ατομική αξιολό‐
                        γηση, καθώς περνούν από ειδικές σπουδές πριν εισέλθουν στην υπηρεσία. Το σχο‐
                        λικό περιβάλλον μοιάζει ιδανικό, με πλήρως εξοπλισμένες βιβλιοθήκες, ηλεκτρο‐
                        νικούς υπολογιστές, γυμναστήρια, αίθουσες εκδηλώσεων και αίθουσες σίτισης.
                        Κάθε μάθημα διεξάγεται σε διαφορετική αίθουσα, πλήρως εξοπλισμένη. Στους
                        μαθητές παρέχονται δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ψυχολογική
                        υποστήριξη.

                        Στη Γερμανία συναντάμε πλήθος επιλογών στα είδη των σχολείων, καθώς υπάρ‐
                        χουν τουλάχιστον οκτώ διαφορετικοί τύποι σχολείων γενικής εκπαίδευσης που
                        προσφέρουν και τις βάσεις επαγγελματικής εκπαίδευσης, σχολεία προ‐επαγγελ‐
                        ματικής κατάρτισης και τρεις τύποι κολεγίων επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τα μα‐
                        θήματα στα κύρια αντικείμενα προσαρμόζονται στις ατομικές ικανότητες των μα‐
                        θητών. Ανάλογα με την έφεση και τις ικανότητές τους, οι μαθητές μπορούν να ε‐
                        πιλέξουν να εμβαθύνουν σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα ή να επιλέξουν
                        νέα αντικείμενα. Τα γερμανικά σχολεία, περιλαμβάνουν γυμναστήρια, κολυμβη‐
                        τήρια, χώρους εστίασης και αποδυτήρια.

                        Εργάζονται ειδικευμένοι επιστάτες, γραμματείς, καθαρίστριες και φύλακες. Αξιο‐
                        σημείωτο είναι πως στη Γερμανία δεν υπάρχουν φροντιστήρια γενικών μα‐




                                                           [12]
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17