Page 4 - Επιμόρφωση Β επιπέδου-δείγμα
P. 4

1
                        Εισαγωγή
                      Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας
                      και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) μεταβάλλουν τον κόσμο από κάθε άποψη. Το σχολείο
                      δεν είναι δυνατόν να μείνει έξω ή να είναι μακριά από αυτή τη διαδικασία. Οι συν‐
                      θήκες μάθησης στο σύγχρονο σχολείο, οι γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις που ανα‐
                      μένεται να αποκτήσουν οι μαθητές πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της
                      κοινωνίας, όπως αυτές διαμορφώνονται στο παραπάνω σκηνικό. Είναι επομένως α‐
                      ναγκαίος ο εκσυγχρονισμός και η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, σε συ‐
                      νάρτηση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ.


                      Κυρίαρχος κρίνεται επίσης ο ρόλος του εκπαιδευτικού που καλείται να προετοιμα‐

                      σθεί κατάλληλα ώστε να ενσωματώσει τις ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το


                      ερώτημα όμως που τίθεται, αφορά  στο πως οι εκπαιδευτικοί θα προετοιμαστούν
                      με τον καλύτερο δυνατό  τρόπο έτσι ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν με τη χρήση
                                                                           2
                      των ΤΠΕ τις διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης.  Οι ΤΠΕ μπορούν να παί‐
                      ξουν ένα σπουδαίο ρόλο στο «Νέο Σχολείο», το οποίο τοποθετεί το μαθητή στο επί‐
                      κεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την ενεργητική του συμμετοχή στις δρα‐
                      στηριότητες μάθησης και με εξατομίκευση της διδασκαλίας, βελτιώνει την παρεχό‐
                      μενη εκπαίδευση, προωθεί τη δια βίου μάθηση και ενισχύει την καινοτομία και τη
                      δημιουργικότητα.
                      Για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών επιμορφωτικά προγράμματα διεξάγονται
                      σε ειδικά εξοπλισμένα κέντρα σε όλη τη χώρα, τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης
                      (Κ.Σ.Ε.), από εξειδικευμένους επιμορφωτές (επιμορφωτές Β’ επιπέδου ΤΠΕ), οι ο‐
                      ποίοι έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα για το σκοπό αυτό σε Πανεπιστήμια, Πανεπι‐
                      στημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης (ΠΑΚΕ), κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων επιμορφω‐
                      τικών περιόδων.
                      Θα πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει σαφές θεωρητικό  πλαίσιο για την
                      αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μη βρί‐
                      σκουν χρόνο αλλά και υλικό να μελετήσουν. Και αυτός είναι σκοπός μου. Να σας
                      δώσω (όσο μπορώ….) συγκεντρωμένο το υλικό που αφορά την επιμόρφωση για να
                      κερδίσετε χρόνο αποφεύγοντας τις πολύωρες ώρες έρευνας στο διαδίκτυο ή σε άλ‐
                      λες πηγές.


                        1
                         Περιέχει αποσπάσματα από την επίσημη ιστοσελίδα του έργου http://b‐epipedo2.cti.gr/ )
                        2
                         Hare et al., 2002; Suharwoto & Lee, 2005; Angeli & Valanides, 2008
                                                           [4]
   1   2   3   4   5   6   7   8   9