Page 10 - Επιμόρφωση Β επιπέδου-δείγμα
P. 10
Ενότητα 1η
✔ Τα μαθήματα μπορούν να διδαχθούν με νέους ελκυστικούς, ανανεωμένους
και ουσιαστικούς τρόπους.
✔ Επιτυγχάνεται μια άμεση προσωπική συνεργασία του μαθητή (διαδραστική
λειτουργία) με το πρόγραμμα και όχι μια απλή παθητική προσέγγιση.
Έτσι διδάσκοντας πχ την ιστορία μιας περιόδου, μπορείς μαζί με τις πληροφορίες
για τα γεγονότα και τα πρόσωπα να παρουσιάζεις χάρτες, πορείες, σχέσεις, πα‐
ράλληλα γεγονότα της ιστορίας γειτονικών χωρών ή, σε πολιτιστικό επίπεδο, να
δίνεις συγχρόνως πληροφορίες για τη λογοτεχνία, τις επιστήμες, τις τέχνες, την πα‐
ράδοση, τη θρησκεία, τη γλώσσα ενός λαού με εικόνα, με ήχο και φυσικά με κεί‐
μενο.
Τέτοια προγράμματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαί‐
δευσης και σε όλα τα μαθησιακά αντικείμενα και να εξασφαλίσουν και αντικειμε‐
νικούς τρόπους αξιολόγησης της γνώσης (αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγη‐
σης) που θα διευκολύνουν την Εκπαίδευση.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι με τέτοια προγράμματα το Σχολείο και γενικό‐
τερα η Εκπαίδευση και η παρεχόμενη Παιδεία μπορούν να αποκτήσουν ξανά το
ενδιαφέρον που χρειάζεται για να προσελκύσουν την αγάπη και την ουσιαστική
συμμετοχή των μαθητών.
Η εφαρμογή των Νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση είναι βέβαιο ότι μπορεί να
αποτελέσει την αφετηρία μιας ριζικής ανανέωσης τού εκπαιδευτικού συστήματος
της Ελλάδος και την επαναλειτουργία του σε νέες βάσεις.
Θίξαμε μέχρι τώρα μερικές από τις θετικές πλευρές των νέων τεχνολογιών. Θα
'πρεπε όμως να επισημάνουμε και προβλήματα, μεγαλύτερα ή μικρότερα, που
γεννώνται. Μερικά από αυτά σε σχέση με την Εκπαίδευση είναι:
(α) Με την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο Σχολείο αλλάζει και ο ρόλος του
δασκάλου και γενικότερα τού εκπαιδευτικού. Μέχρι σήμερα δάσκαλος και τα
σχολικά βιβλία ήταν η κύρια πηγή πληροφοριών. Εφεξής ο δάσκαλος θα έχει ως
πρόσθετο ρόλο
✔ να επιλέξει τα κατάλληλα προγράμματα,
✔ να οργανώσει τη χρήση τους μέσα και έξω από την τάξη,
✔ να ελέγξει τις αξιολογήσεις των μαθητών του,
✔ να εξηγήσει δύσκολα ή δυσνόητα σημεία,
✔ να παραπέμψει σε πρόσθετη συμβατική ή ηλεκτρονικά προσπελάσιμη βι‐
βλιογραφία,
και γενικά θα πρέπει παράλληλα με κάποια μορφή συμβατικού μαθήματος να
προτρέπει και την εκμάθηση με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών.
[10]