Page 11 - Επιμόρφωση Β επιπέδου-δείγμα
P. 11

Ενότητα 1η

                        Ερώτημα: Είναι ο Έλληνας εκπαιδευτικός έτοιμος για τον νέο του ρόλο;

                        Απάντηση: Για τους νέους εκπαιδευτικούς χρειάζεται να συμπληρωθεί ο τρόπος
                        κατάρτισής τους στα ΑΕΙ με τη διδακτική με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, ενώ
                        για τους ηδη διορισμένους εκπαιδευτικούς πρέπει να δημιουργηθούν τα κατάλ‐
                        ληλα προγράμματα επιμόρφωσης..

                        (β) Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προϋποθέτει την ύπαρξη αξιόλογων και
                        αξιόπιστων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Απαιτούνται ποιοτικά προγράμματα,
                        έγκυρα επιστημονικά και παιδαγωγικά κατάλληλα.
                        Κι εδώ είναι το μείζον πρόβλημα. Η πράξη έχει δείξει ότι έχουν παραχθεί μερικά
                        (λίγα σε αριθμό) θαυμαστά προγράμματα, αλλά έχει υπάρξει κι ένα μεγάλο πλή‐
                        θος πρόχειρων, εμπειρικών, ελάχιστα χρήσιμων έως και αποπροσανατολιστικών
                        προγραμμάτων, που είναι προϊόντα βιασύνης και επιδίωξης εύκολου κέρδους και
                        το κυριότερο προϊόντα που έχουν κατασκευαστεί ερήμην των ειδικών.

                        (γ) Χρειάζεται ακόμη αρκετή έρευνα και ενασχόληση με το πρόβλημα των μεθό‐
                        δων αξιοποίησης αυτών των προγραμμάτων ιδίως μέσα στην τάξη. Τέτοια και
                        άλλα προβλήματα υπάρχουν ήδη και θα εμφανιστούν ίσως περισσότερα στο μέλ‐
                        λον. Ωστόσο ένα είναι σίγουρο: ότι Παιδεία χωρίς τις νέες τεχνολογίες θα είναι
                        κάτι το αδιανόητο για τα αμέσως επόμενα χρόνια και στην Ελλάδα.
                        Και ότι νέες ημέρες έρχονται για καλύτερη γνωριμία και κατανόηση των ανθρώ‐
                        πων  μέσα  από  τα  επιτεύγματα  του  πνευματικού  πολιτισμού,  εκείνης δηλ.  της
                        πλευράς της Παιδείας που εξυψώνει τον άνθρωπο, τον διαφοροποιεί ως εθνική
                        πολιτισμική οντότητα και συγχρόνως τον ενώνει με τους άλλους ανθρώπους στο
                        επίπεδο της πανανθρώπινης οικουμενικής καλλιέργειας και ουσιαστικής συνάντη‐
                        σης ανθρώπου με άνθρωπο.























                                                           [11]
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16