Page 15 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 15
2.1 Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική συμβουλευτική
2.1.1 Σκοπός του επαγγελματικού προσανατολισμού
Ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός έχει ως στόχο του να βοηθήσει τους
μαθητές (Ετοιμάζονται για τη Ζωή, Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός,
Βιβλίο για τον καθηγητή, 2000, σελ. 7):
«να εκτιμήσουν
- Τα χαρακτηριστικά του εαυτού τους
- Τις συνθήκες της ζωής τους
- Τις δυνατότητές τους
- Τις προτιμήσεις τους
Να γνωρίσουν τον κόσμο της εργασίας
Να μάθουν πώς να αναζητούν και να αξιολογούν τις πληροφορίες που τους
αφορούν και τους ενδιαφέρουν
Να ξεκαθαρίσουν και να θέσουν εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς
στόχους
Να μάθουν πώς να παίρνουν αποφάσεις, σχετικά με την εκπαιδευτική και
κατά συνέπεια την επαγγελματική τους πορεία»
Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) διέπεται από τον Ν. 2525/1997,
άρθρο 10 και εντάσσεται στο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου και
την Α΄ τάξη του Ενιαίου Λυκείου (Ετοιμάζονται για τη Ζωή, Σχολικός Επαγγελματικός
Προσανατολισμός, Βιβλίο για τον καθηγητή, 2000). Το εκπαιδευτικό υλικό του ΣΕΠ
βασίζεται στους στόχους του επαγγελματικού προσανατολισμού, οι οποίοι είναι οι
εξής: αυτογνωσία, πληροφόρηση, λήψη απόφασης και μετάβαση (Ετοιμάζονται για
τη Ζωή, Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, Βιβλίο για τον καθηγητή, 2000).
Σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού
Προσανατολισμού (2014), «η Δια βίου Συμβουλευτική & Επαγγελματικός
Προσανατολισμός (Δια βίου ΣυΕΠ) ή Δια βίου Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας είναι η
15