Page 11 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 11

διδασκαλίας επικεντρώνονται στη μάθηση μέσω της απόκτησης γνώσεων, οι ΤΠΕ, ως

                  μαθητοκεντρικές,  επιτρέπουν  τη  διαμόρφωση  γνώσης  μέσω  της  συνεργασίας

                  καθηγητή-μαθητή (Orlando, 2013).


                  Πιο αναλυτικά, η παιδαγωγική προσέγγιση της ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική

                  διαδικασία  στηρίζεται  στην  άποψη  ότι  «η  μάθηση  προϋποθέτει  την  ενεργητική

                  συμμετοχή  των  μαθητών  στο  κοινωνικό  πλαίσιο  της  τάξης,  το  οποίο  αποτελείται
                  πρωταρχικά  από  τον  εκπαιδευτικό  (μέσω  των  διδακτικών  του  παρεμβάσεων),  το

                  μαθητή  και  από  την  αλληλεπίδραση  των  μαθητών  με  τα  διδακτικά  εργαλεία  (π.χ.

                  βιβλία, υπολογιστικά περιβάλλοντα κ.ά.)» (Τσαπρούνης, 2008, σελ. 44). Σύμφωνα με

                  τους  Gagne  και  Glaser  (1987,  όπως  αναφέρεται  στον  Κολιάδη,  1997),  η  μάθηση

                  παρουσιάζεται ως ένα σύνολο από γνωστικές διαδικασίες, οι οποίες πραγματώνονται
                  στο  πλαίσιο  της  θεωρίας  των  πληροφοριών.  Αυτό,  όπως  είναι  αναμενόμενο  και

                  λογικό, προϋποθέτει ότι το περιβάλλον διδασκαλίας θα πρέπει να παρέχει εκείνες τις

                  δυνατότητες,  προκειμένου  οι  εκπαιδευόμενοι  να  έχουν  τη  δυνατότητα  για
                  διερεύνηση,  πειραματισμό  και  επίλυση  προβλημάτων,  ήτοι  ενεργητικές

                  δραστηριότητες  που  θα  συμβάλουν  στον  εμπλουτισμό  των  γνώσεων  των

                  εκπαιδευομένων.



                  Η έρευνα των Jimoyiannis και Komis (2007) σε 1.165 καθηγητές πρωτοβάθμιας και
                  δευτεροβάθμιας  εκπαίδευσης  κατέληξε  στο  συμπέρασμα  ότι  η  πλειοψηφία  των

                  καθηγητών  συμφωνεί  με  την  άποψη  ότι  οι  ΤΠΕ  μπορούν  να  είναι  ένα  εργαλείο

                  μάθησης  οποιουδήποτε  μαθήματος  του  αναλυτικού  προγράμματος,  να  είναι
                  χρήσιμες και πέρα από αυστηρά διοικητικές εργασίες, να συμβάλλουν καθοριστικά

                  στη διδασκαλία και τη μάθηση, να δημιουργήσουν ενεργούς μαθητές, να βοηθήσουν

                  την κριτική σκέψη, αλλά, παράλληλα, δήλωσαν ότι θα επιθυμούσαν περισσότερους

                  λόγους,  προκειμένου  να  πειστούν  για  τη  χρησιμότητα  των  ΤΠΕ  στην  εκπαιδευτική

                  διαδικασία.


                  Εκτός  των  παραπάνω,  ο  Beauchamp  (2011),  έπειτα  από  έρευνά  του  σε

                  εκπαιδευτικούς  πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης,  αναγνωρίζει  ότι  υπάρχει  και  ο
                  υποστηρικτικός ρόλος των ΤΠΕ. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνάς του




                                                           11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16