Page 12 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 12

Beauchamp (2011) καταδεικνύουν ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί θεωρούσαν τις ΤΠΕ ως

                  ένα υποστηρικτικό εργαλείο, προκειμένου για την αποσαφήνιση του μαθήματος και

                  των σχετικών εργασιών, παρά ως εργαλείο που χρησίμευε στις ίδιες τις εργασίες. Το

                  πλεονέκτημα  της  χρήσης  των  ΤΠΕ  σε  αυτήν  την  περίπτωση  είναι  η  εξοικονόμηση
                  χρόνου.  Αυτή  η  παθητική  χρήση  των  ΤΠΕ  στην  ουσία  καθοδηγούσε  τους

                  εκπαιδευτικούς ως προς την απόφασή τους αν θα χρησιμοποιήσουν ή όχι τις ΤΠΕ.


                  Εκτός από την παθητική χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, η έρευνα του

                  Beauchamp  (2011)  καταδεικνύει  ότι  οι  ΤΠΕ  μπορούν  να  χρησιμοποιηθούν  και  πιο

                  ενεργά, ως ένα μέσο αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευομένους, ενθαρρύνοντας τη

                  συνεργατική  μάθηση. Επίσης,  οι  ΤΠΕ  μπορούν να  μετατραπούν  σε  αντικείμενο  της

                  αλληλεπίδρασης αυτής, αποτελώντας την πηγή για αυτήν την αλληλεπίδραση, όπως
                  για  παράδειγμα  η  προβολή  ενός  βίντεο,  ή  ακόμα  και  να  μετατραπούν  σε  ένα

                  συμμετέχοντα σε αυτήν την αλληλεπίδραση, ήτοι ένα  μέσο για να αλληλεπιδράσει

                  ένας  εκπαιδευτικός  μαζί  του,  στην  περίπτωση  που  οι  ΤΠΕ  θέτουν  εργασίες  και
                  προσφέρουν άμεση ανατροφοδότηση.



                  Μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία δίνεται

                  από τους Wikan και Molster (2011), οι οποίοι αναφέρουν ότι η ενσωμάτωση των ΤΠΕ

                  στην  εκπαίδευση  αυξάνει  τον  ψηφιακό  αλφαβητισμό,  κάτι  το  οποίο  αφενός  είναι
                  προαπαιτούμενο στις σύγχρονες ψηφιακές κοινωνίες και αφετέρου αναβαθμίζει τις

                  δεξιότητες  και  ικανότητες  των  μαθητών  ως  μελλοντικά  μέλη  του  εργατικού

                  δυναμικού.  Οι  νέες  τεχνολογίες  έχουν  αντίκτυπο  στην  έννοια  του  ‘αλφαβητισμού’,
                  αποτελώντας μία πρόκληση για το τι σήμαινε αυτός ο όρος μέχρι σήμερα (Kervin &

                  Mantei, 2009). Στο ίδιο πλαίσιο ο Egea (2013) επισημαίνει ότι η ενσωμάτωση των ΤΠΕ

                  στην εκπαίδευση συνάδει με την αλλαγή στην οικονομική, πολιτική και ιδεολογική

                  ατζέντα  των  σημερινών  νεοφιλελεύθερων  και  παγκοσμιοποιημένων  κοινωνιών  και

                  αναφέρεται  στον  τρόπο  με  τον  οποίον  η  αλλαγή  στη  διδασκαλία,  στον  τρόπο
                  μάθησης  και  εν  γένει  στα  εκπαιδευτικά  ιδρύματα  σχετίζεται  με  τον  τομέα  της

                  οικονομίας και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα.








                                                           12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17