Page 10 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 10

1.2 Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση



                  Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία υποστηρίζει νέους τρόπους μάθησης
                  και διδασκαλίας, πιο μαθητοκεντρικούς, τρόπους που εμπλουτίζουν τις μαθησιακές

                  εμπειρίες και τις μαθησιακές δυνατότητες αναθεωρώντας το αναλυτικό πρόγραμμα

                  και ανεβάζοντας τα μαθησιακά στάνταρτ (Yang, 2012; Hammond, 2013). Όλα αυτά
                  γίνονται  πραγματικότητα  καθώς  οι  ΤΠΕ  οδηγούν  τους  εκπαιδευτικούς  στο  να

                  υιοθετήσουν  νέους  τρόπους  διδασκαλίας  προωθώντας  αλλαγή  στην  οργανωσιακή

                  κουλτούρα του εκπαιδευτικού οργανισμού, αλλά και θέτοντας προκλήσεις στις αξίες

                  και τα πιστεύω των εκπαιδευτικών (Yang, 2012).


                  Ο κύριος στόχος της ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας

                  στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου μάθησης, το

                  οποίο  θα  προωθεί  τη  συνεργασία  των  εμπλεκομένων  μερών,  την  επικοινωνία,  την
                  αυτοαξιολόγηση, την κριτική σκέψη, το στοχασμό και κυρίως την ανάληψη ενεργειών

                  και πρωτοβουλιών από μέρους των εκπαιδευομένων, θα αποσκοπεί  στην απόκτηση

                  γνώσης και θα είναι  μαθητοκεντρικός (Γκούφας, 2007). Η παιδαγωγική προσέγγιση

                  της  ένταξης  των  ΤΠΕ  στην  εκπαιδευτική  διαδικασία  στηρίζεται  στο  ότι  «η  μάθηση

                  προϋποθέτει  την  ενεργητική  συμμετοχή  των  μαθητών  στο  κοινωνικό  πλαίσιο  της
                  τάξης, το οποίο αποτελείται πρωταρχικά από τον εκπαιδευτικό (μέσω των διδακτικών

                  του  παρεμβάσεων),  το  μαθητή  και  από  την  αλληλεπίδραση  των  μαθητών  με  τα

                  διδακτικά  εργαλεία  (π.χ.  βιβλία,  υπολογιστικά  περιβάλλοντα  κ.ά.)»  (Τσαπρούνης,
                  2008, σελ. 44).



                  Αντίστοιχα, η Orlando (2013) αναφέρει ότι η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση μπορεί

                  να  οδηγήσει  στην  μετεξέλιξη  της  διδασκαλίας  σε  μία  πιο  κονστρουκτιβιστική

                  προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία τα άτομα διαμορφώνουν γνώση και νόημα μέσω
                  των  εμπειριών  τους.  Βάσει  αυτού,  η  διδασκαλία  που  βασίζεται  στον

                  κονστρουκτιβισμό  έρχεται  σε  αντίθεση  με  τις  παραδοσιακές  διδακτικές  μεθόδους

                  όπως  ο  συμπεριφορισμός,  βάσει  των  οποίων  η  γνώση  αποκτάται  και  δεν
                  κατασκευάζεται-διαμορφώνεται.  Έτσι,  ενώ  αυτές  οι  παραδοσιακές  μέθοδοι




                                                           10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15