Page 6 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 6

ζητήματα  που  τον  αφορούν  και  να  αναλάβει  δράση  σχετικά  με  αυτά.  Απαιτεί  την

                  ενεργό συμμετοχή και των δύο πλευρών, και του Συμβούλου αλλά και του πελάτη, με

                  απώτερο  σκοπό  την  παροχή  βοήθειας  στον  δεύτερο.  Λειτουργεί  ως  μία

                  διευκολυντική διαδικασία με στόχο την αποκάλυψη του δυναμικού του κάθε πελάτη
                  (Σιδηροπούλου  –  Δημακάκου,  2004).  Η  παροχή  υπηρεσιών  Συμβουλευτικής  με  τη

                  χρήση των ΤΠΕ συναντάται στη βιβλιογραφία με τους όρους “online counseling”, “e-

                  counseling”  και  “cybercounseling”.  Μπορεί  να  διεκπεραιωθεί  μέσω  e-  mail,
                  συνομιλίας (chat) ή βίντεο (video conference).



                  Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 έχει αρχίσει να γίνεται προσπάθεια για την

                  αξιοποίηση  υπολογιστικών  συστημάτων  τόσο  στην  Σχολική  όσο  και  στην

                  Επαγγελματική  Συμβουλευτική  (Isaacson,  1985).  Πράγματι,  οι  νέες  τεχνολογίες
                  ασφαλώς  μπορούν  να  βρουν  εφαρμογή  σε  κάθε  τομέα  της  συμβουλευτικής,

                  συμπεριλαμβανομένης και της επαγγελματικής συμβουλευτικής κι αυτό γιατί είναι σε

                  θέση να φέρουν την έρευνα πιο κοντά στην πράξη και να αποτελέσουν μία βάση για
                  τη  διαμόρφωση  και  την  εξέλιξη  διαφορετικών  αντιλήψεων  και  πρακτικών.

                  Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα για εμβάθυνση σε ζητήματα συμβουλευτικής και

                  δίνουν το ερέθισμα για την ανάπτυξη διεθνών δικτύων και συνεργασίας.



                  Σκοπός  της  παρούσας  εργασίας  είναι  να  εξετάσει  τη  χρήση  των  ΤΠΕ  στη
                  συμβουλευτική και τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό. Πιο συγκεκριμένα,

                  τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας είναι τα εξής:

                      1.  Ποιοι  είναι  οι  λόγοι  που  ωθούν  τους  μαθητές  να  χρησιμοποιήσουν  τις
                         υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού;

                      2.  Ποια  είναι  τα  πλεονεκτήματα  της  χρήσης  των  ΤΠΕ  στον  επαγγελματικό

                         προσανατολισμό και τη συμβουλευτική;

                      3.  Ποια  είναι  τα  μειονεκτήματα  της  χρήσης  των  ΤΠΕ  στον  επαγγελματικό

                         προσανατολισμό και τη συμβουλευτική;


                  Προκειμένου να απαντηθούν τα πιο πάνω ερωτήματα, χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική

                  έρευνα σε ένα δείγμα 50 γονέων και 81 καθηγητών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με
                  τη βοήθεια δομημένου ερωτηματολογίου.




                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11