Page 38 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 38

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τον σχεδιασμό της λύσης για το πρώτο πρόβλημα, το 150 μαθητές

            (28,3%) επέλεξαν να κάνουν σχηματική επίλυση, και 118 μαθητές (22,26% ) επέλεξαν είτε να

            σχεδιάσουν το μέρος του όλου είτε το μέρος του μέρους.



            Λάθη στο ερώτημα 3




            Πίνακας  7: Είδη λανθασμένων απαντήσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στο ερώτημα 2,
            στο πρόβλημα «Χωριάτικη Πίτα».


            Τάξη               Ελλιπές σχήμα       Λάθος     εκτίμηση  Μη      κατανόηση

                                                   του μέρους           του μέρους











            Ε΄                 45 (59,21%)         18 (23,68%)          13 (17,10%)

            Ν= 290


            Στ΄                57 (56,43%)         24 (23,76%)          20 (19,8%)

            Ν= 240



            Σύνολο             102 (19,24%)        42 (7,9 %)           33 (6,22%)



            Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των μαθητών που έκαναν λάθος στο σχεδιασμό της λύσης, το

            19.24% των μαθητών έκαναν ελλιπή σχεδιασμό – «μισό» σχήμα, το 7.92% των μαθητών έκαναν

            λάθος εκτίμηση του μέρους, ενώ το 6.22% των μαθητών δεν κατανόησαν πλήρως το μέρος – ενώ
            ήδη έχει υπολογιστεί στο πρώτο ερώτημα.




            Παραμετρική ανάλυση του δείγματος για το Πρόβλημα 1

            Για τον έλεγχο κανονικότητας του δείγματος, πραγματοποιήθηκε έλεγχος Kolmogorov – Smirnov,
            όπου βρέθηκε πως  p  = 0,573 (p> 0,05), γεγονός που υποδεικνύει πως το δείγμα των μαθητών

            ακολουθεί  περίπου  κανονική  κατανομή.  Στη  συνέχεια  πραγματοποιήθηκε  απλή  Ανάλυσης

                                                                                                           38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43