Page 38 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 38
Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τον σχεδιασμό της λύσης για το πρώτο πρόβλημα, το 150 μαθητές
(28,3%) επέλεξαν να κάνουν σχηματική επίλυση, και 118 μαθητές (22,26% ) επέλεξαν είτε να
σχεδιάσουν το μέρος του όλου είτε το μέρος του μέρους.
Λάθη στο ερώτημα 3
Πίνακας 7: Είδη λανθασμένων απαντήσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στο ερώτημα 2,
στο πρόβλημα «Χωριάτικη Πίτα».
Τάξη Ελλιπές σχήμα Λάθος εκτίμηση Μη κατανόηση
του μέρους του μέρους
Ε΄ 45 (59,21%) 18 (23,68%) 13 (17,10%)
Ν= 290
Στ΄ 57 (56,43%) 24 (23,76%) 20 (19,8%)
Ν= 240
Σύνολο 102 (19,24%) 42 (7,9 %) 33 (6,22%)
Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των μαθητών που έκαναν λάθος στο σχεδιασμό της λύσης, το
19.24% των μαθητών έκαναν ελλιπή σχεδιασμό – «μισό» σχήμα, το 7.92% των μαθητών έκαναν
λάθος εκτίμηση του μέρους, ενώ το 6.22% των μαθητών δεν κατανόησαν πλήρως το μέρος – ενώ
ήδη έχει υπολογιστεί στο πρώτο ερώτημα.
Παραμετρική ανάλυση του δείγματος για το Πρόβλημα 1
Για τον έλεγχο κανονικότητας του δείγματος, πραγματοποιήθηκε έλεγχος Kolmogorov – Smirnov,
όπου βρέθηκε πως p = 0,573 (p> 0,05), γεγονός που υποδεικνύει πως το δείγμα των μαθητών
ακολουθεί περίπου κανονική κατανομή. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε απλή Ανάλυσης
38