Page 35 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 35
Εικόνα 7. Πρόβλημα «χωριάτικη πίτα»: Παράδειγμα λάθους στο ερώτημα 1 (Διαίρεση των 2
κλασμάτων)
Από τα παραπάνω στοιχεία έχουμε πως 101 μαθητές (19,05%) ακολούθησαν λανθασμένη
διαδικασία για την επίλυση του προβλήματος, προσθέτοντας τα δυο κλάσματα, 70 μαθητές (13,2
3 2
%) υπολόγισαν λάθος μέρος σε σχηματικό υπολογισμό και 32 (6%) διαίρεσαν τα 2 κλάσματα :
4 3
2 3
ή : .
3 4
Ερώτημα 2: Πόσα χρήματα πλήρωσε;
Επιτυχία
Αρχικά παρουσιάζουμε τα είδη της επιτυχίας ανά τάξη αναφορικά με το δεύτερο ερώτημα του
προβλήματος «Χωριάτικη πίτα», τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα
(Πίνακας 4).
Πίνακας 4: Επιλογές λύσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στο ερώτημα 2, στο πρόβλημα
«Χωριάτικη Πίτα».
Τάξη Αναγωγή Με χρήση Υπολογισμός Σωστή
στην του μισού μέρος του απάντηση -
κλασματική από το όλο / όλου και Λάθος
μονάδα Ακριβής μέρος τρόπος
υπολογισμός μέρους/
Ακριβής
υπολογισμός
Ε΄ 21 58 (57,42%) 22 (21,78%) 8 (7,92%)
(20,79%)
Ν= 290
ΣΤ΄ 33 (25,4%) 78 (60%) 19 (14,61%) 14(10,76%)
Ν= 240
Σύνολο 54 136 41 (7,7%) 22 (4,2%)
(10,18%) (25,66%)
35