Page 30 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 30

Στο μαγαζί «Η χωριάτικη πίτα», ένα τετράγωνο ταψί πίτα κοστίζει 12 €. Από ένα ταψί, στο οποίο

            έμειναν τα ¾ της πίτας, η Δανάη αγόρασε τα 2/3 της πίτας. Ποιο κλάσμα της αρχικής πίτας αγόρασε η
            Δανάη; Πόσα χρήματα πλήρωσε; Σχεδιάζω ένα σχήμα για να δείξω τη λύση.


                    Το  πρώτο  πρόβλημα    χωρίζεται  σε  τρία  επιμέρους  ερωτήματα  τα  οποία  εξετάζονται
            ξεχωριστά:


            Ερώτημα 1: Ποιό κλάσμα της αρχικής πίτας αγόρασε η Δανάη;

            Ερώτημα 2: Πόσα χρήματα πλήρωσε;

            Ερώτημα 3: Σχεδιασμός της λύσης


            Σε κάθε ένα από τα επιμέρους ερωτήματα αναλύθηκαν η επιτυχία ή αποτυχία στην επίλυση, τα είδη
            των λαθών που πραγματοποιήθηκαν καθώς επίσης και ο τρόπος επίλυσης.


            Σχετικά με την λύση του προβλήματος 1:

            Αν πάρω τα 2/3 από τα ¾ που έμειναν θα έχω 2/4 ή 1/2 της αρχικής πίτας. Αυτό αντιστοιχεί στην

            πράξη 2/3x3/4=2/4 ή το αποτέλεσμα αυτό μπορεί κάποιος να το δει από το σχήμα που θα σχεδιάσει
            χωρίς να το αντιστοιχίσει στον πολλαπλασιασμό κλασμάτων.

            Άρα η Δανάη θα πλήρωσε το 1/2x12€ ή το μισό του 12€ που είναι 6 €.


            Στην ερώτηση για τα χρήματα που πλήρωσε, κάποιος μπορεί να υπολογίσει τα ¾ των 12 €, δηλαδή
            3/4x12€=36/4= 9€. Στη συνέχεια υπολογίζει τα 2/3 των 9€ που είναι 2/3x9€=18/3=6€, ενώ για τον

            σχεδιασμό ενός σχήματος για να παρουσιαστεί η λύση, δυο πιθανά σχήματα είναι τα παρακάτω:




























                                                                                                           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35