Page 32 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 32
Ε΄ τάξη 135 (51,33%) 156 (60,7%) 115 (42,28%) 187
Ν=290
Στ΄ τάξη 128 (48,66%) 101 (39,3%) 157 (57,72%) 126
Ν= 240
Σύνολο 263 257 272 313
Από τον παραπάνω πίνακα φαίνεται πως, όσον αφορά το ερώτημα 1 και 2, οι μαθητές της Ε΄ τάξης
είχαν καλύτερη επίδοση σε σχέση με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, σε αντίθεση με το ερώτημα 3
όπου οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης είχαν καλύτερη επίδοση. Ωστόσο, στη συνέχεια της εργασίας αυτής
πραγματοποιήσαμε παραμετρική ανάλυση των ανεξάρτητων δειγμάτων για να διερευνήσουμε αν
πράγματι υπάρχει διαφοροποίηση των επιδόσεων ανάμεσα στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης.
Ερώτημα 1: Ποιό κλάσμα της αρχικής πίτας αγόρασε η Δανάη;
Αρχικά παρουσιάζουμε τα είδη της επιτυχίας ανά τάξη αναφορικά με το πρώτο ερώτημα του
προβλήματος «Χωριάτικη πίτα», τα αποτελέσματα παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα
(Πίνακας 2).
Επιτυχία
Πίνακας 2: Είδη σωστών απαντήσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στο ερώτημα 1, στο
πρόβλημα «Χωριάτικη Πίτα».
Τάξη Σχηματική Υπολογισμός μέρους – Χρήση Δεν δικαιολογείται η λύση
επίλυση όλου με επόμενων
πολλαπλασιασμό 2 ερωτημάτων
κλασμάτων/ Ακριβής
υπολογισμός
Ε΄ 58 32 (26,44%) 8 (6,61%) 23 (19%)
Ν= 290 (47,54%)
ΣΤ΄ 64 36 (26,67%) 6 (4,44%) 29 (21,48%)
Ν= 240 (52,45%)
32