Page 28 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 28

να ανιχνευτούν σε μια ελλιπή κατανόηση προηγούμενων ιδεών που αφορούν τα κλάσματα και η

            σπουδαιότητά τους γίνεται εμφανής τόσο από πρακτική άποψη, καθώς η ικανότητα του ατόμου να
            διαχειρίζεται  επιτυχημένα  αυτές  τις  έννοιες  είναι  δυνατό  να  βελτιώσει  σε  μεγάλο  βαθμό  την

            ικανότητά  του  να  κατανοεί  και  να  διαχειρίζεται  με  μεγαλύτερη  άνεση  προβλήματα  από  την

            καθημερινή  του  ζωή,  όσο  και  από ψυχολογική άποψη, καθώς οι ρητοί αριθμοί παρέχουν ένα
            πλούσιο πεδίο μέσα στο οποίο είναι δυνατό να αναπτύξουν αλλά και να επεκτείνουν τις νοητικές

            δομές που είναι απαραίτητες για τη συνεχή νοητική και γνωστική τους ανάπτυξη (Behretal, 1984;
            Ni, 2001).






            ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Ερευνητική προσέγγιση της ικανότητας των μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στην
            επίλυση προβλημάτων με ρητούς αριθμούς


            3.1 Σκοπός και Ερωτήματα της έρευνας
                    Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν μαθητές της  Ε΄ και ΣΤ΄  τάξης Δημοτικών σχολείων,

            στους οποίους χορηγήθηκαν φύλλα εργασίας αποτελούμενα από τέσσερα προβλήματα, δύο εκ των
            οποίων, ήταν κοινά για τους μαθητές και των δυο τάξεων. Το  αντικείμενο στην παρούσα έρευνα

            ήταν  η  μελέτη  των  μαθητών  απέναντι  στην  επίλυση  προβλημάτων  με  κλάσματα.  Πιο
            συγκεκριμένα,  μελετήθηκαν  οι  τρόποι  που  χρησιμοποίησαν  οι  μαθητές  για  να  επιλύσουν  τα

            προβλήματα, η δυνατότητα γραφικής επίλυσης, τα είδη των λαθών που έκαναν καθώς επίσης και η

            αναζήτηση συσχέτισης ανάμεσα στην δυνατότητα επίλυσης ενός προβλήματος με κλάσματα και
            στη δυνατότητα επίλυσης άλλων προβλημάτων της αριθμητικής. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά

            ερωτήματα που μας απασχόλησαν στην παρούσα έρευνα, είναι τα εξής:

            1.      Οι συνήθεις τύποι λαθών των μαθητών αφορούν στην ελλιπή κατανόηση της έννοιας του

            κλάσματος;

            2.      Είναι σε θέση οι μαθητές να αναπαραστήσουν σχηματικά τις λύσεις;


            3.      Υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων με κλάσματα και στη
            δυνατότητα επίλυσης άλλων προβλημάτων της αριθμητικής;


            4.        Υπάρχει  διαφοροποίηση  στην  αντιμετώπιση  και επίλυση προβλημάτων με κλάσματα
            ανάμεσα στους μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης;











                                                                                                           28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33