Page 13 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 13

εκτέλεση τυποποιημένων αλγορίθμων. Σύμφωνα με τον Howden: «Η αίσθηση του αριθμού μπορεί

            να  περιγραφεί  ως  μια  καλή  διαίσθηση  για  τους  αριθμούς  και  τις  σχέσεις  τους.  Αναπτύσσεται
            βαθμιαία,  ως αποτέλεσμα της διερεύνησης των αριθμών, της οπτικοποίησής τους σε μια ποικιλία

            πλαισίων  και  τους  συσχετισμούς  τους  με  τρόπους  που  δεν  περιορίζονται  από  τους  κλασσικούς

            αλγόριθμους»  (Howden,  1989,  p.  11).  Γενικά,  τα άτομα  που έχουν την αίσθηση του αριθμού
            εκδηλώνουν  μια  άνεση  σε  αριθμητικά  ερωτήματα  και προβλήματα και είναι ικανά να κάνουν

            συσχετισμούς με την καθημερινή τους εμπειρία, μπορούν να αναπαριστούν τους αριθμούς και τις
            πράξεις με πολλούς τρόπους και να εκτιμούν το αποτέλεσμα ενεργειών σε αριθμούς. Η χρήση της

            αριθμογραμμής  στην  περίπτωση  των  κλασμάτων,  μπορεί  να  βοηθήσει  στην  κατανόηση  του
            κλάσματος, ως αριθμό και όχι ως σχέση μεταξύ δυο άλλων αριθμών (Ni, 2000).


                    Συνεπώς, το κλάσμα έχει διαφορετικές εννοιολογικές πτυχές (νοήματα). Για παράδειγμα το
            3/4 μπορεί να τα σημαίνει τα 3 από τα 4 ίδια τμήματα ή να υποδηλώνει διαίρεση (3 αντικείμενα και

            τα μοιράζω σε τέσσερα άτομα), ή λόγο (3 κίτρινα αυτοκίνητα για κάθε 4 πράσινα αυτοκίνητα που

            συναντούμε).  Επίσης το 3/4 μπορεί λειτουργεί και ως τελεστής (π.χ. τα 3/4 του κιλού) που στον
            συγκεκριμένο παράδειγμα μειώνει μία ποσότητα.














































                                                                                                           13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18