Page 2 - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΉ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
P. 2
ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ................................................................................................................. 5
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ............................................................................................................. 8
1.1 Εννοιολογική αποσαφήνιση των ΤΠΕ .................................................................... 8
1.2 Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση .................................................................... 10
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΟΙ ΤΠΕ ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ..................................................................... 14
2.1 Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός και επαγγελματική συμβουλευτική
.................................................................................................................................... 15
2.1.1 Σκοπός του επαγγελματικού προσανατολισμού .......................................... 15
2.1.2 Συμβουλευτική σταδιοδρομίας ..................................................................... 16
2.1.3 Θεωρίες ανάπτυξης σταδιοδρομίας ............................................................. 19
2.1.4 Μέθοδοι και τεχνικές Συμβουλευτικής Παρέμβασης ................................... 30
2.2 Οι ΤΠΕ στον τομέα της συμβουλευτικής και του σχολικού επαγγελματικού
προσανατολισμού ...................................................................................................... 32
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ................................................................................ 37
3.1 Η ποσοτική έρευνα ............................................................................................... 37
3.2 Το ερωτηματολόγιο της έρευνας ......................................................................... 38
3.3 Δεοντολογία της έρευνας ..................................................................................... 39
3.4 Το δείγμα της έρευνας ......................................................................................... 40
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ......................................................... 46
4.1 Απόψεις γονέων ................................................................................................... 46
4.2 Απόψεις καθηγητών ............................................................................................. 52
4.3 Διαφορές απόψεων γονέων και καθηγητών ....................................................... 64
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ........................................................... 66
5.1 Συμπεράσματα της έρευνας ................................................................................ 66
5.2 Συμβολή των αποτελεσμάτων σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο .................. 67
5.3 Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα........................................................................ 69
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ....................................................................................................... 71
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ .......................................................... 77
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ .................................................. 81
2