Page 7 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 7
ολόκληρη μονάδα (π.χ. 5/3), οι μαθητές που χρησιμοποιούν περισσότερο την έκφραση μέρος –
όλου, δυσκολεύονται να πάρουν και μια δεύτερη μονάδα. Σύμφωνα με τον Siegler και τους
συνεργάτες του (2010, p. 26-34), για την καλύτερη κατανόηση των πράξεων με κλάσματα,
απαιτείται η χρήση μοντέλων και οπτικοποίησης, εκτίμηση, αντιμετώπιση των παρανοήσεων και
κατασκευή πλαισίων.
Ο κύριος σκοπός της παρούσας ερευνητικής διαδικασίας είναι αφενός η διερεύνηση των λαθών τα
οποία κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση προβλημάτων με κλάσματα, οι κύριοι λόγοι για τους
οποίους κάνουν αυτά τα λάθη, το κατά πόσο η δυνατότητα επιτυχούς επίλυσης προβλημάτων με
κλάσματα συνδέεται με την επίλυση άλλων προβλημάτων από την αριθμητική και η σύγκριση των
επιδόσεων των μαθητών της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης. Προκειμένου να επιτευχθούν τα ερευνητικά
ερωτήματα της παρούσας μελέτης επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα ως η πλέον κατάλληλη
προκειμένου να υπάρξει γενίκευση των συμπερασμάτων εντός πραγματικού σχολικού πλαισίου.
Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι διαφορετικές εκφράσεις των ρητών αριθμών και στο δεύτερο
κεφάλαιο επιχειρείται μία αποτύπωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην
κατάκτηση της διαδικαστικής και εννοιολογικής γνώσης των κλασμάτων αλλά και τα λάθη τα
οποία κάνουν οι μαθητές κατά την επίλυση προβλημάτων με κλάσματα. Πιο συγκεκριμένα
αποτυπώνονται με βάση την ερευνητική βιβλιογραφία ζητήματα που αφορούν τα συνήθη λάθη που
κάνουν οι μαθητές. Στη συνέχεια παρατίθεται η έρευνα με τη βασική περιγραφή του σκοπού και
των ερευνητικών ερωτημάτων της, τη μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τη συζήτηση με τα
συμπεράσματά της.
7