Page 3 - Ικανότητες μαθητών Ε'-ΣΤ' Δημοτικού στα κλάσματα και επίλυση προβλήματος
P. 3
Περιεχόμενα
ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ..................................................................................................... 2
ΠΕΡΙΛΗΨΗ .......................................................................................................... 4
ABSTRACT ........................................................................................................... 5
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ........................................................................................................... 6
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: Οι διαφορετικές εκφράσεις του κλάσματος ...................................... 8
1.1 Το κλάσμα ως μέρος του όλου ........................................................................ 9
1.2 Το κλάσμα ως πηλίκο................................................................................... 10
1.3 Το κλάσμα ως τελεστής................................................................................ 11
1.4 Το κλάσμα ως λόγος .................................................................................... 11
1.5 Το κλάσμα ως μέτρο ή μέτρηση.................................................................... 12
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Δυσκολίες και λάθη των μαθητών στην αντιμετώπιση προβλημάτων με κλάσματα
............................................................................................................................. 14
2.1 Δυσκολίες των μαθητών στην κατάκτηση της γνώσης των κλασμάτων .......... 16
2.2 Λάθη και παρανοήσεις κατά την αντιμετώπιση προβλημάτων με κλάσματα ... 19
2.3 Λάθη που οφείλονται στις πολλαπλές ερμηνείες των κλασμάτων................... 20
2.4 Λάθη των μαθητών που οφείλονται στην δυσκολία κατανόησης των σχέσεων 23
2.5 Λάθη που αφορούν στην παρανόηση του ρόλου αριθμητή - παρονομαστή ..... 25
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Ερευνητική προσέγγιση της ικανότητας των μαθητών Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης στην
επίλυση προβλημάτων με ρητούς αριθμούς ............................................................ 28
3.1 Σκοπός και Ερωτήματα της έρευνας ............................................................. 28
3.2 Μεθοδολογία έρευνας .................................................................................. 29
3.3 Το δείγμα της έρευνας .................................................................................. 29
3.4 Ερευνητικό εργαλείο .................................................................................... 29
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Αποτελέσματα .............................................................................. 31
4.1 Αποτελέσματα σχετικά με το ΠΡΟΒΛΗΜΑ «Χωριάτικη πίτα» ..................... 31
4.2 Αποτελέσματα για το ΠΡΟΒΛΗΜΑ «Πίτσα» ............................................... 43
4.3 Επιδόσεις των μαθητών στα προβλήματα «χωριάτικη πίτα» και «πίτσα»........ 46
4.4 Τρόποι επίλυσης των μαθητών στα προβλήματα «χωριάτικη πίτα» και «πίτσα».47
4.5 Ποσοστά λαθών των μαθητών στα προβλήματα «χωριάτικη πίτα» και «πίτσα».48
Κεφάλαιο 5: Συζήτηση αποτελεσμάτων – Συμπεράσματα....................................... 49
5.1 Συζήτηση..................................................................................................... 49
5.2 Συμπεράσματα ............................................................................................. 52
3