Page 9 - Ο Διευθυντής σχολικής μονάδας στο ρόλο του μέντορα
P. 9
αυτοπεποίθησή του, ως αυτό του απαιτητικού αφεντικού που επιδιώκει την τελειότητα, πά-
ντα όμως με κίνητρο το ενδιαφέρον του για το όφελος του μαθητευόμενου.
Όπως παρατηρεί κανείς ο καθοδηγητικός ρόλος του μέντορα ενυπάρχει σε όλους
τους ορισμούς. Πρόκειται λοιπόν για το άτομο, στο οποίο έχει δοθεί η ευθύνη για τη βοήθεια
κάποιων εκπαιδευτικών, οι οποίοι βρίσκονται στα πρώτα χρόνια της σταδιοδρομίας τους. Η
επαγγελματική του εμπειρία καθιστά τον μέντορα αρμόδιο, ώστε να συμβάλλει στην επαγ-
γελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, να καθοδηγεί, να διδάσκει και να παρέχει πρόθυμα
συμβουλευτική υποστήριξη, πληροφόρηση και ενίσχυση (Raffel et al, 2007).
Σύμφωνα με την Ανθοπούλου, ο μέντορας αποτελεί ένα πεπειραμένο και ώριμο ά-
τομο, το οποίο διαθέτει περισσότερες γνώσεις από τον προστατευόμενό του και αναλαμβά-
νει την καθοδήγηση της εκμάθησης ενός ρόλου, κάποιων κανόνων ή ενός ευρύτερου τρό-
που και φιλοσοφίας ζωής, με σκοπό την προσωπική, συναισθηματική, ακαδημαϊκή και ε-
παγγελματική εξασφάλισή του (Ανθοπούλου, 1999α).
Ο Hobson (2009, σ. 209) αναφέρει ότι το μεντορισμός είναι «ο πιο αποτελεσματικός
τρόπος υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των αρχάριων εκπαιδευτικών», καθώς
περιορίζει το αίσθημα της απομόνωσης που βιώνουν αρχικά, αυξάνει την εμπιστοσύνη στις
δυνάμεις τους και βελτιώνει τις δυνατότητές τους στη διαχείριση προβληματικών καταστά-
σεων.
9