Page 12 - Διδακτικές προτάσεις
P. 12
Εναλλακτικά αντί των σχολίων στις Υπερσυνδέσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις Συμβουλές οθόνης
Μερικές ιδέες ακόμα…
Δημιουργική συγγραφή (story telling)
Προτείνεται η ανάγνωση και συζήτηση ιστοριών γραμμένων από δόκιμους συγγραφείς (τους μαθητές…)
με έμφαση στην επιλογή λέξεων, τον τρόπο οργάνωσης της ιστορίας, τον προσωπικό τόνο που δίνει ο συγ-
γραφέας, τις παραγράφους και τη δομή των προτάσεων και τέλος την ιδέα που το διέπει.
Για παράδειγμα σε ένα κείμενο που περιγράφει ένα τοπίο ο δάσκαλος μπορεί να δώσει έμφαση στα εκ-
φραστικά επίθετα που χρησιμοποιούνται ή στο πλούσιο λεξιλόγιο.
Ένα τέτοιο κείμενο είναι το απόσπασμα που ακολουθεί από το βιβλίο «Ελλάδα» του Κ. Ουράνη και ανα-
φέρεται σε μια περιγραφή του Ταΰγετου.
«..... Παρουσιάζεται στηριγμένος σε τεράστιες, συμπαγείς πλαγιές, παρόμοιες με στηρίγματα τειχών, χρώ-
ματος μοβ και μολυβένιου, και «οι κορφές του, που έχουν σχήματα πυραμίδων ξεκόβονται στο γαλανό
ουρανό κατακάθαρα και σκληρά. Δεν υπάρχουν, όπως συμβαίνει μ' άλλα ψηλά βουνά, μικρότερες βου-
νοσειρές να τον μισοκρύβουν και να εμποδίζουν ν’ αγκαλιάσει κανείς με μια ματιά ολόκληρο το ύψος του.
Από την κοιλάδα της Σπάρτης, όπου κάνει φιδίσιους ελιγμούς ο Ευρώτας,...»
Αν πάλι το κείμενο περιλαμβάνει δράση μπορεί να δοθεί ένα πρότυπο δημιουργικής συγγραφής (με συμ-
βουλές για τον τίτλο, τους χαρακτήρες, την πλοκή, την έναρξη και το τελείωμα).
Ολοκληρώνοντας το πρώτο γράψιμο οργανώστε την «κρίση» του έργου. Την κρίση θα κάνουν οι συμμαθη-
τές που θα κάνουν αλλαγές ή θα διατυπώσουν προτάσεις μέσω σχολίων (βλέπε προηγούμενη σελίδα) .