Page 12 - Διδακτικές προτάσεις
P. 12

Εναλλακτικά  αντί των σχολίων στις Υπερσυνδέσεις μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις Συμβουλές οθόνης










                                                  Μερικές ιδέες ακόμα…
                                           Δημιουργική συγγραφή (story telling)


            Προτείνεται η ανάγνωση και συζήτηση ιστοριών γραμμένων από δόκιμους συγγραφείς (τους μαθητές…)
            με έμφαση στην επιλογή λέξεων, τον τρόπο οργάνωσης της ιστορίας, τον προσωπικό τόνο που δίνει ο συγ-
            γραφέας, τις παραγράφους και τη δομή των προτάσεων και τέλος την ιδέα που το διέπει.

            Για παράδειγμα σε ένα κείμενο που περιγράφει ένα τοπίο ο δάσκαλος μπορεί να δώσει έμφαση στα εκ-
            φραστικά  επίθετα που χρησιμοποιούνται ή στο πλούσιο λεξιλόγιο.

            Ένα τέτοιο κείμενο είναι το απόσπασμα που ακολουθεί από το βιβλίο «Ελλάδα» του Κ. Ουράνη και ανα-
            φέρεται σε μια περιγραφή του Ταΰγετου.
            «..... Παρουσιάζεται στηριγμένος σε τεράστιες, συμπαγείς πλαγιές, παρόμοιες με στηρίγματα τειχών, χρώ-
            ματος μοβ και μολυβένιου, και «οι κορφές του, που έχουν σχήματα πυραμίδων ξεκόβονται στο  γαλανό
            ουρανό κατακάθαρα και σκληρά. Δεν υπάρχουν, όπως συμβαίνει μ' άλλα ψηλά βουνά, μικρότερες βου-
            νοσειρές να τον μισοκρύβουν και να εμποδίζουν ν’ αγκαλιάσει κανείς με μια ματιά ολόκληρο το ύψος του.
            Από την κοιλάδα της Σπάρτης, όπου κάνει φιδίσιους ελιγμούς ο Ευρώτας,...»

            Αν πάλι το κείμενο περιλαμβάνει δράση μπορεί να δοθεί ένα πρότυπο δημιουργικής συγγραφής (με συμ-
            βουλές για τον τίτλο, τους χαρακτήρες, την πλοκή, την έναρξη και το τελείωμα).


































            Ολοκληρώνοντας το πρώτο γράψιμο οργανώστε την «κρίση» του έργου. Την κρίση θα κάνουν οι συμμαθη-
            τές που θα κάνουν αλλαγές ή θα διατυπώσουν προτάσεις μέσω σχολίων (βλέπε προηγούμενη σελίδα)  .
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16