Page 11 - Διδακτικές προτάσεις
P. 11
εξήγηση ή ένας σύνδεσμος. Μετά οι μαθητές διαβάζοντας και βλέποντας τις εντοπισμένες λέξεις, μπορούν
να βλέπουν και το υποστηρικτικό υλικό που έχετε προσθέσει.
Τα σχόλια μπορούν να εκτυπωθούν μαζί με το κείμενο.
Αντίστροφα μπορεί να παραδοθεί στους μαθητές ψηφιακό κείμενο και να τους ζητηθεί να εισαγάγουν
εκείνοι σχόλια δίνοντας ορισμούς για τις δύσκολες λέξεις χρησιμοποιώντας ένα online λεξικό ή παραθέ-
τοντας συνδέσμους σε μια ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια κάτι που εξοικειώνει τους μαθητές με τη χρήση
τέτοιων εργαλείων και παρέχει υποστήριξη για μελλοντική συγγραφή εργασιών.
Η ιδέα με την εγκυκλοπαίδεια μπορεί να επεκταθεί στο να δοθούν επίσης (αν το κείμενο προσφέρεται)
ιστορικές αναφορές. Για παράδειγμα σε ένα κείμενο του Μακρυγιάννη να δοθούν πρόσθετες αναφορές
(πέρα από τις άγνωστες λέξεις) σε πληροφορίες για πρόσωπα που παρουσιάζονται στο κείμενο ή να πα-
ραπέμπει το σχόλιο σε συγκεκριμένη σελίδα στο δίκτυο κλπ. χωρίς να διακόπτεται η ροή του κειμένου.
Επίσης η τακτική αυτή μπορεί να υιοθετηθεί σε περιπτώσεις στις οποίες οι μαθητές κρίνουν την εργασία
συμμαθητών τους.
Παράδειγμα
Ανατίθεται στους μαθητές να υποβάλουν στη διεύθυνση του σχολείου ένα κείμενο που θα περιλαμβάνει
μια πρόταση για μια σχολική εκδήλωση που πρόκειται να αναλάβουν.
Το κείμενο περνά σταδιακά από τον ένα μαθητή στον άλλο (ή ανά ομάδες από τη μια στην άλλη) προκει-
μένου να προταθούν βελτιώσεις ή τροποποιήσεις στο υπάρχον κείμενο οι οποίες θα είναι ορατές μέσα
από την Παρακολούθηση αλλαγών (καρτέλα Αναθεώρηση). Κάθε μαθητής (ή ομάδα) είναι σε θέση να
βλέπει το σχολιασμό του προηγούμενου, να ανταποκρίνεται σε αυτόν ή να προσθέτει δικό του σχολιασμό.
Για τη συγκεκριμένη λειτουργία θα πρέπει να έχετε ενεργοποιήσει την Παρακολούθηση Αλλαγών.
[10]