Page 2 - Διδακτικές προτάσεις
P. 2

Διδάσκοντας με τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου

             Ο επεξεργαστής κειμένου είναι το πιο πολύ-χρησιμοποιημένο λογισμικό μεταξύ των χρηστών των εφαρμο-
             γών γραφείου και μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό μέσο («εργαλείο») διδασκαλίας, καθώς μπορεί να
             χρησιμοποιηθεί με πολλούς και ποικίλους τρόπους.

             Έτσι η χρήση του επεξεργαστή κειμένου μπορεί να αποτελέσει τον πυρήνα για μια διδασκαλία ή να αποτε-
             λέσει το πεδίο για δραστηριότητες προγύμνασης και εξάσκησης (drill and practice) – όπως θα φανεί και από
             παραδείγματα που ακολουθούν.

             Θα πρέπει να αναφερθεί ότι o επεξεργαστής κειμένου  είναι ένα λογισμικό το οποίο χρησιμοποιείται ευρέ-
             ως στην εκπαίδευση. Οι περισσότεροι όμως εκπαιδευτικοί το χρησιμοποιούν κυρίως για γραμματειακή υ-
             ποστήριξη (μόνο για να οργανώσουν τα διαγωνίσματα ή τις εργασίες που θα βάλουν για το σπίτι). Γίνεται
             δηλαδή χρήση ενός πολύ μικρού μέρους των δυνατοτήτων του πράγμα που απαξιώνει εν μέρει την προο-
             πτική συμβολής του στη διδακτική διαδικασία.

             Επεξεργαστές κειμένου υπάρχουν αρκετοί, αλλά οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το Word. Μια κα-
             λή πρόταση είναι και η χρήση του Writer από το Open Office/Libre Office, ενώ κερδίζουν γρήγορα
             έδαφος τα Google Docs και άλλες ανάλογες εφαρμογές στο σύννεφο (Microsoft web apps, Wordle-
             σύννεφα λέξεων κλπ)

             Στα παραδείγματα που ακολουθούν έχω χρησιμοποιήσει το word 2010 και οι μορφοποιήσεις έχουν γίνει με
             τα εργαλεία της Κεντρικής καρτέλας (πρώτη εικόνα κάτω) στα οποία γίνεται σύντομη αναφορά καθώς θεω-
             ρείται ότι γνωστά σε όλους τους χρήστες.













             Ας δούμε την καρτέλα Εισαγωγή (δεύτερη εικόνα επάνω) και αρχίζοντας από αριστερά στην εικό-
             να:

             1. Εισαγωγή εξωφύλλου σε πολυσέλιδα έντυπα (βλ. και εξώφυλλο του τρέχοντος εγγράφου).
             2. Εισαγωγή πίνακα (για οπτικοποίηση πληροφοριών).

                 2.1 Κατηγοριοποιήσεις: Οι μαθητές μελετούν ένα κείμενο συμπληρώνουν τις στήλες με τις λέ-
                 ξεις που θα τους ζητηθούν.
                 Παράδειγμα
                 «Μια φορά και έναν καιρό, ζούσε σε μια μακρινή χώρα ένας βασιλιάς που το μόνο που σκε-
                 φτόταν ήταν τα ρούχα του. Σπαταλούσε τα χρήματα της μικρής χώρας για να αγοράζει ολοένα
                 και περισσότερα ρούχα..»
                 Μελετήστε το κείμενο και συμπληρώστε τον πίνακα επιλέγοντας τις σωστές λέξεις.

                             Ουσιαστικά                    Ρήματα                      Επίθετα




                                                             [1]
   1   2   3   4   5   6   7