Α) Να καταγράψετε τα βήματα της μεθόδου project σε τίτλους σε ένα αρχείο κειμένου.
Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο project στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία έκφρασης. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 5 ώρες. Στην περιγραφή σας:
Στην παρουσίαση αναφέρεται συνοπτικά ένα παράδειγμα διδασκαλίας (οι μαθητές διερευνούν τα κριτήρια παραλληλογράμμων, κατασκευάζοντας παραλληλόγραμμα), το θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί, στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Πώς θα μπορούσατε να διαφοροποιήσετε τις διδακτικές σας ενέργειες, δηλαδή τη διδασκαλία, με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης; Μπορείτε να παρουσιάσετε δύο ή τρεις εκδοχές που όλες ή κάποιες να έχουν χρήση εργαλείων έκφρασης. Να απαντήσετε σε ένα αρχείο κειμένου, αναλύοντας τι διαφοροποιείται σε κάθε περίπτωση, ως προς:
Στην παρουσίαση αναφέρεται συνοπτικά ένα παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνικής της ανεστραμμένης τάξης (σχετίζεται με την μάθηση των μέτρων θέσης και διασποράς και την αξιοποίησή τους στην περιγραφή δεδομένων). Να περιγράψετε:
α) τι υλικό θα παρείχατε στους μαθητές στο στάδιο 1,
β) τι αναμένετε να έκαναν οι μαθητές στο στάδιο 2 και πώς θα αξιοποιούσαν την μελέτη τους και την εμπλοκή τους στο στάδιο 1,
γ) πώς αξιοποιείτε τα ψηφιακά εργαλεία σε κάθε ένα από τα δύο στάδια;
Το μικρό-πείραμα "Σημεία τομής της ευθείας αx+βy=γ με τους άξονες" που βρίσκεται στο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2108, αξιοποιείται στο σχολικό διαδραστικό βιβλίο των Μαθηματικών της β΄ γυμνασίου, στην παράγραφο "Α3.4. Η συνάρτηση y = αx + β".
Να σχεδιάσετε μια διδακτική παρέμβαση αξιοποιώντας το παραπάνω μικρό-πείραμα, εστιάζοντας στα νοήματα που αναμένετε να δημιουργήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες.
Α) Να καταγράψετε τους τέσσερις πυλώνες της ανεστραμμένης τάξης σε τίτλους σε ένα αρχείο κειμένου.
Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 4 ώρες, συμπεριλαμβάνοντας και την μελέτη του σταδίου 1. Στην περιγραφή σας:
Α) Τι σημαίνουν τα S,T,E,M, ως προς τη διδακτική προσέγγιση της μεθόδου STEM; Αναφέρονται μόνο στο περιεχόμενο των αντίστοιχων μαθημάτων; Τι σημαίνει το Α (Arts) στο STEAM; Αναφέρεται μόνο στην συμπερίληψη των Καλών Τεχνών στο περιεχόμενο του μαθήματος; Να απαντήσετε σε ένα αρχείο κειμένου.
Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο STEM ή STEAM στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 5 ώρες. Στην περιγραφή σας: