Σύνδεση

Αρχική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Επίπεδο Β1-2024 Πακέτο 4: Θεωρίες Μάθησης - Διδακτικές Προσεγγίσεις με αξιοποίηση Ψηφιακών Τεχνολογιών - Μέρος Β΄

Πακέτο 4: Θεωρίες Μάθησης - Διδακτικές Προσεγγίσεις με αξιοποίηση Ψηφιακών Τεχνολογιών - Μέρος Β΄

Πακέτο 4: Θεωρίες Μάθησης - Διδακτικές Προσεγγίσεις με αξιοποίηση Ψηφιακών Τεχνολογιών - Μέρος Β΄


Α) Να καταγράψετε τα βήματα της μεθόδου project σε τίτλους σε ένα αρχείο κειμένου.

Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο project στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία έκφρασης. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 5 ώρες. Στην περιγραφή σας:

    •  Να αναφέρετε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (τι θέλετε να μπορούν να κάνουν οι μαθητές μετά τη διδασκαλία).
    •  Να αναφέρετε σύντομα τι σχεδιάζετε και τι αναμένετε να συμβεί σε κάθε βήμα τις μεθόδου. 
    •  Να κάνετε μια κατανομή των δραστηριοτήτων των μαθητών ανά ώρα.


 

Στην παρουσίαση αναφέρεται συνοπτικά ένα παράδειγμα διδασκαλίας (οι μαθητές διερευνούν τα κριτήρια παραλληλογράμμων, κατασκευάζοντας παραλληλόγραμμα), το θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί, στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Πώς θα μπορούσατε να διαφοροποιήσετε τις διδακτικές σας ενέργειες, δηλαδή τη διδασκαλία, με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης; Μπορείτε να παρουσιάσετε δύο ή τρεις εκδοχές που όλες ή κάποιες να έχουν χρήση εργαλείων έκφρασης. Να απαντήσετε σε ένα αρχείο κειμένου, αναλύοντας τι διαφοροποιείται σε κάθε περίπτωση, ως προς:

  • Την ετοιμότητα των μαθητών.
  • Τα ενδιαφέροντά τους. 
  • Το μαθησιακό τους προφίλ.



Στην παρουσίαση αναφέρεται συνοπτικά ένα παράδειγμα αξιοποίησης της τεχνικής της ανεστραμμένης τάξης (σχετίζεται με την μάθηση των μέτρων θέσης και διασποράς και την αξιοποίησή τους στην περιγραφή δεδομένων). Να περιγράψετε: 

α) τι υλικό θα παρείχατε στους μαθητές στο στάδιο 1, 

β) τι αναμένετε να έκαναν οι μαθητές στο στάδιο 2 και πώς θα αξιοποιούσαν την μελέτη τους και την εμπλοκή τους στο στάδιο 1, 

γ) πώς αξιοποιείτε τα ψηφιακά εργαλεία σε κάθε ένα από τα δύο στάδια; 



Το μικρό-πείραμα "Σημεία τομής της ευθείας αx+βy=γ με τους άξονες" που βρίσκεται στο http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2108, αξιοποιείται στο σχολικό διαδραστικό βιβλίο των Μαθηματικών της β΄ γυμνασίου, στην παράγραφο "Α3.4. Η συνάρτηση y = αx + β".

Να σχεδιάσετε μια διδακτική παρέμβαση αξιοποιώντας το παραπάνω μικρό-πείραμα, εστιάζοντας στα νοήματα που αναμένετε να δημιουργήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες.


Α) Να καταγράψετε τους τέσσερις πυλώνες της ανεστραμμένης τάξης σε τίτλους σε ένα αρχείο κειμένου.

Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 4 ώρες, συμπεριλαμβάνοντας και την μελέτη του σταδίου 1. Στην περιγραφή σας:

    • Να αναφέρετε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (τι θέλετε να μπορούν να κάνουν οι μαθητές μετά τη διδασκαλία).
    • Να αναφέρετε σύντομα τι σχεδιάζετε, τι αναμένετε και τι θα παρέχετε στους μαθητές σε κάθε στάδιο της διδασκαλίας.
    • Να αιτιολογήσετε γιατί το περιβάλλον μάθησης που σχεδιάζετε είναι ευέλικτο - στο βαθμό που αυτό απαιτείται από τη μέθοδο - και γιατί το περιεχόμενο που επιλέγετε σε κάθε στάδιο είναι κατάλληλο για την αναμενόμενη δραστηριότητα των μαθητών. 



Α) Τι σημαίνουν τα S,T,E,M, ως προς τη διδακτική προσέγγιση της μεθόδου STEM; Αναφέρονται μόνο στο περιεχόμενο των αντίστοιχων μαθημάτων; Τι σημαίνει το Α (Arts) στο STEAM; Αναφέρεται μόνο στην συμπερίληψη των Καλών Τεχνών στο περιεχόμενο του μαθήματος; Να απαντήσετε σε ένα αρχείο κειμένου.

Β) Να περιγράψετε σύντομα, σε ένα αρχείο κειμένου, το σχεδιασμό μιας διδασκαλίας με τη μέθοδο STEM ή STEAM στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων έκφρασης. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο περιεχόμενο θέλετε. Η διδασκαλία σας μπορεί να έχει διάρκεια από 3 έως 5 ώρες. Στην περιγραφή σας:

    • Να αναφέρετε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα (τι θέλετε να μπορούν να κάνουν οι μαθητές μετά τη διδασκαλία).
    • Να αναφέρετε σύντομα τις δραστηριότητες που θα εμπλακούν οι μαθητές σε κάθε διδακτική ώρα.
    • Ποια είναι η οπτική και η πρακτικές που συνεισφέρει κάθε συνιστώσα από τις S, T, E, (A), M;
    • Με ποιον τρόπο η χρήση των ψηφιακών μέσων ήταν κρίσιμη στην εφαρμογή της μεθόδου;
    • Ποια άλλη μέθοδο αξιοποιήσατε; (ομαδοσυνεργατική ή μέθοδο project, κτλ).
    • Με ποιον τρόπο αναμένετε να καλλιεργηθούν άλλες δεξιότητες των μαθητών, που δεν συνδέονται άμεσα με το Μαθηματικό περιεχόμενο;