Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ανά τρίωρο
Περιεχόμενο - Σχέδιο Διαδρομής Υλοποίησης Προγράμματος Επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.
α/α μαθήματος | ΤΙΤΛΟΣ | ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
1o | Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ |
Κατά την πρώτη αυτή συνεδρία θα αφιερωθεί χρόνος για την περιγραφή, τους στόχους και τις διαδικασίες του επιμορφωτικού προγράμματος, τη γνωριμία των συμμετεχόντων κλπ. Θα γινει παρουσίαση 1-2 παραδειγμάτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης ΤΠΕ (απλά παραδείγματα, κατανοητά από όλες τις ειδικότητες, π.χ. φύλλα εργασίας με επεξεργασία κειμένου, εννοιολογικός χάρτης, παρουσίαση σε ppt ή ακόμη και μια επίδειξη σε διαδραστικό πίνακα), ως έναυσμα ενδιαφέροντος. Θα ακολουθήσει συζήτηση πάνω στα παραδείγματα. Συνοπτική παρουσίαση στοιχείων αξιοποίησης ΤΠΕ στην τάξη (θεωρητικό πλαίσιο). |
2o |
Κατηγοριοποίηση εργαλείων - περιβαλλόντων. |
Παρουσίαση κατηγοριών εργαλείων που είναι επιδεκτικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης - έμφαση σε 3-4 κατηγορίες, αναφορά σε ομάδες και εργαλεία, στα οποία θα εμβαθύνουμε σε αυτό το πρόγραμμα επιμόρφωσης Πχ. α) Περιβάλλοντα που ευνοούν συνεργατικότητα, συμμετοχικότητα, διαμοίραση β) Περιβάλλοντα για ολοκληρωμένη παρουσίαση μαθημάτων γ) άλλα παραδείγματα περιβαλλόντων. Παρουσίαση παραδειγμάτων εργαλείων και γενικότερα περιβαλλόντων που είναι επιδεκτικά εκπαιδευτικής αξιοποίησης με έμφαση σε αυτά στα οποία θα εμβαθύνουμε σε αυτό το πρόγραμμα επιμόρφωσης. Η Πλατφόρμα Moodle για τηδιάθεση υλικού και εκπόνηση δραστηριοτήτων στο πλαίσιο αυτής της επιμόρφωσης. Hands-on / Εξοικείωση με το περιβάλλον. |
3o | Λογισμικά παρουσίασης, Διαδραστικοί Πίνακες και διαδραστικά σχολικά βιβλία (εισαγωγή) |
Λογισμικά παρουσίασης. Ο διαδραστικός πίνακας ως διδακτικό και μαθησιακό εργαλείο Παρουσίαση παραδειγμάτων Διαδραστικά σχολικά βιβλία: Περιήγηση στο περιβάλλον http://ebooks.edu.gr/ - (εξοικείωση με το περιβάλλον). Ανάθεση δραστηριότητας/ εργασίας για την επόμενη φορά: ο καθένας να βρει, να διαλέξει μια ενότητα και να σκεφτεί πώς θα αξιοποιούσε το περιβάλλον αυτό στην τάξη του για τη διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας). |
4o | Διαδραστικοί Πίνακες και Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (δραστηριότητες) |
Παρουσίαση γενικών χαρακτηριστικών και «ειδικών» λογισμικών διαδραστικού πίνακα Εξοικείωση με το περιβάλλον και τα εργαλεία του διαδραστικού πίνακα Παρουσίαση 2-3 προτάσεων αξιοποίησης Διαδραστικών Σχολικών Βιβλίων στο Διαδραστικό Πίνακα (από τους επιμορφούμενους) Συζήτηση |
5o | Συνεργατικά και άλλα εργαλεία γενικής χρήσης (1o μέρος) |
Εκπαιδευτική χρήση επεξεργασίας κειμένου και υπολογιστικών φύλλων: Γενικές αρχές Εκπαιδευτική χρήση επεξεργασίας κειμένου και υπολογιστικών φύλλων : Παραδείγματα Χρήση συνεργατικών περιβαλλόντων: GoogleDocs, GoogleDrive, Dropbox (Παρουσίαση και hands on εξοικείωση με τα εργαλεία, π.χ. υπολογιστικό φύλλο σε GoogleDocs) Ιστολόγια (Blogs) : γενικές αρχές (κατανόηση της εκπαιδευτικής αξιοποίησης και ταυτόχρονη εξοικείωση με το σχετικό περιβάλλον και τα εργαλεία) o Επίδειξη επιλεγμένων ιστολογίων από Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) Δραστηριότητα (hands on) δημιουργίας ιστολογίου (blog) πχ. για την προβολή δραστηριοτήτων σχολείου/ τάξης ή για τη διάθεση επιπλέον υλικού ή για το σχολιασμό ενός άρθρου ή άλλο (συνέχιση - ολοκλήρωση δραστηριότητας ασύγχρονα, στο σπίτι) |
6o | Διδακτικές δραστηριότητες και εκπαιδευτικά σενάρια Εισαγωγή στο Φωτόδεντρο |
Παρουσίαση - συζήτηση template δραστηριότητας / μ-σεναρίου Περιήγηση στο περιβάλλον του Φωτόδεντρου (http://photodentro.edu.gr/) - Λειτουργικότητες - Παραδείγματα - hands on (εξοικείωση με το περιβάλλον) Παραδείγματα - hands on (εξοικείωση με το περιβάλλον) για τις ειδικότητες Άλλα αποθετήρια (αναφορές, επίδειξη, hands on) Άλλα αποθετήρια (αναφορές, επίδειξη, hands on) Ανάθεση δραστηριότητας/εργασίας για την επόμενη φορά: ο καθένας να βρει ένα μαθησιακό αντικείμενο, να σκεφτεί πώς θα το αξιοποιούσε στην τάξη του για ένα συγκεκριμένο μάθημα και να ετοιμάσει ένα μ-σενάριο με βάση το template (και με χρήση διαδραστικού πίνακα) |
7o | Εκπαιδευτικά σενάρια με υλικό από το Φωτόδεντρο |
Παρουσίαση μ-σεναρίων επιμορφούμενων Συζήτηση |
8o | Συνεργατικά και άλλα εργαλεία γενικής χρήσης (2ο μέρος) |
Εννοιολογικοί χάρτες: γενικότητες και συγκεκριμένες χρήσεις (παρουσίαση παραδειγμάτων, δραστηριότητες (hands on) για εξοικείωση με το εργαλείο και κατανόηση της εκπαιδευτικής του αξιοποίησης) Wikis: γενικότητες και συγκεκριμένες χρήσεις (ανάθεση μιας συνεργατικής εργασίας μέσα από την οποία μαθαίνουν τη χρήση του Wiki - ξεκινάει στην τάξη και ολοκληρώνεται ασύγχρονα) Moodle: Παρουσίαση περιβάλλοντος |
9o | Ειδικές εκπαιδευτικές εφαρμογές για την ολοκληρωμένη παιδαγωγική αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη |
«Γέφυρα» με επιμόρφωση Β' επιπέδου/Β2 ΤΠΕ: ολοκληρωμένη επιμόρφωση στην παιδαγωγική αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη Εκπαιδευτικά λογισμικά και ειδικές εφαρμογές πχ. λογισμικά προσομοίωσης , λεξικά- σώματα κειμένων, λογισμικά γεωμετρίας, λογισμικά σχεδίασης, επεξεργασίας εικόνας/ video/ ήχου, μουσικής Παρουσίαση-επίδειξη παραδειγμάτων για κατανόηση εκπαιδευτικής αξιοποίησης εκπαιδευτικών λογισμικών και ειδικών εφαρμογών (μικρή διαφοροποίηση στα παραδείγματα ανάλογα με το κοινό / cluster, με έμφαση στα πιο σχετικά με αυτό) Συζήτηση |
10o | Εκπαιδευτικά σενάρια - Προτάσεις εκπαιδευτικής αξιοποίησης |
Δραστηριότητες / μ-σενάρια από τους επιμορφούμενους (μελέτη έτοιμου υλικού ή και ανάπτυξη νέου, ανάλογα με την ειδικότητα) - παρακολούθηση/ εποπτεία επιμορφωτή - χρήση πλατφόρμας moodle για πρόσβαση σε δραστηριότητες και ανάρτηση εργασιών (αξιοποίηση όλων των εργαλείων). |
110 | Ασφαλής χρήση διαδικτύου |
Παρουσίαση θεμάτων ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο Ψηφιακός σχολικός εκφοβισμός - Ευαισθητοποίηση και Πρόληψη Παραδείγματα μη ενδεδειγμένης χρήσης με hands on δραστηριότητες εξοικείωσης |
12o | Εκπαιδευτικά σενάρια - Προτάσεις εκπαιδευτικής αξιοποίησης |
Δραστηριότητες / μ-σενάρια από τους επιμορφούμενους μελέτη έτοιμου υλικού ή και ανάπτυξη νέου, ανάλογα με την ειδικότητα) - παρακολούθηση/ εποπτεία επιμορφωτή - χρήση πλατφόρμας moodle για πρόσβαση σε δραστηριότητες και ανάρτηση εργασιών (αξιοποίηση όλων των εργαλείων) |